رییس ستاد اقامه نماز کشور: تعلیم و تربیت باید هدفمند باشد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۸ کد : ۸۶۵۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۹

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تعلیم و تربیت باید هدفمند باشد و اگر کسی تمام افراد بی‌سواد را بگیرد و دیپلمه تحویل بدهد اما آنان تارک الصلاه باشد، ذخیره‌ای برای آخرت خود ندارد.

 

حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان اظهار کرد: با سخنرانی دسته‌جمعی و سر صف نمی‌شود کسی را تربیت کرد، چرا که پرورش به حرف زدن نیست بلکه گفت‌وگوی تن به تن و خصوصی راه تربیت است، به این خاطر است که تعداد افرادی که با برخورد مسلمان شده‌اند، از افرادی که با سخنرانی مسلمان شده‌اند، بیشتر است.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه های ما یک دانشجو برای دریافت مدرک کارشناسی، تنها یک سال و نیم درس می خواند و بیشتر وقت آنان در تعطیلات تابستانی، تعطیلات رسمی و یا جمعه ها سپری می شود.
 

قرائتی با اشاره به اینکه آیات زیادی از قرآن هنوز ناشناخته است بیان کرد:  بارها پیش آمده که اساتید فکر کرده اند صحبت در رابطه با قرآن تکراری است در حالی که مباحث زیادی از قران هست که هنوز ناشناخته مانده است.

 

قرائتی به تشریح نقص‌های علوم جدید ادامه داد و گفت: هنوز هیچ کس نتوانسته است به این سؤال من پاسخ دهد که چرا در هر کشوری دانشگاه بیشتر است، آمار جنایت نیز در آن کشور بالاتر است. روانشناسان ما به پسرهای افسرده به عنوان درمان می‌گویند که با یک دختر دوست شوید و به دخترها تجویزهای بدتری ارائه می‌کنند؛ ما چون از اسلام دور شده‌ایم سیلی می‌خوریم و نمی‌دانیم از کجا سیلی خورده‌ایم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه ملی خودتان هستید، خودتان را باور کنید. اکنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا کرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستیم. پوک شده‌ایم و پوکمان کرده‌اند و حاضر نیستیم مستقل باشیم به نحوی که فکر می‌کنیم چون چند کتاب خوانده‌ایم باید کفش، لباس، رفتار، گفتار و ... متفاوت از سایرین باشد.

 

قرائتی در رابطه با تفسیر قرآن گفت: اگر تفسیر را با قدرت دنبال کنیم خوب است ولی اگر هفته ای یک ساعت می خواهیم سرگرم باشیم فایده ندارد.ما دستمان از اسلام خالی ست در حالی که کاشان شهر تفسیر است، جلسات تفسیر اساتید را گسترش دهید.


هشتمین دوره ضیافت اساتید دانشگاه کاشان با حضور 100 نفر از اساتید دانشگاه از 23 تیرماه آغاز و 28 تیرماه به کار خود پایان داد.

 

 

 

 


( ۱ )

نظر شما :