ارتباط دانشگاهها با صنایع راه برون رفت مشکلات اقتصادی است

۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۴ کد : ۸۶۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۹

مدیر عامل شرکت جهان ترمز کاشان  گفت: ارتباط دانشگاهها با صنایع راه برون رفت مشکلات اقتصادی کشور است.


مهندس سیدحسین  لاجوردی در نشست مشترک بارئیس و جمعی از اساتید دانشگاه کاشان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی گفت: در  شرایط حساس کنونی که کشورمان با آن مواجه شده و ابرجنایتکاران دنیا اقتصاد ما را نشانه گرفته اند لازم است که اقتصاد مقاومتی از مساله حرف به عمل تبدیل شود  وآن را  در کشورمان نهادینه کنیم تا در مقابل  تحریم ها و فشارهایی که به ما وارد می کنند بتوانیم سرافراز و سربلند باشیم  و مشکلات اقتصادی را به دست خودمان حل کنیم.


 وی وحدت رویه و تعامل را برای حل مشکلات لازم دانست و افزود: باید با وحدت رویه دست به دست هم داده تا مشکلات صنعت و تولید خود را برطرف نماییم.


 این خیر آموزش عالی  تعامل صنعت و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دانشگاهها می توانند کمک ارزنده و شایان توجهی به صنعت داشته باشند و اگر از علم  دانشگاه و تجربه  صنعت  با هم تلفیق شود خروجی ارزنده و خوبی خواهد داشت.


وی پتانسیل های دانشگاه کاشان را  در خور توجه دانست و افزود:  توان علمی و ظرفیت ها و پتانسیل هایی این دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی و کارشناسان خبره و توانمند و آزمایشگاه های  مجهز  می تواند کمک شایان توجهی به صنعت این منطقه  باشد.


لاجوردی با بیان اینکه امروز نیاز به نیروهای متخصص داریم تاکید کرد: اگر در شرکت ها و صنایع از نیروهای متخصص و باتجربه استفاده شود بدون شک محصولات با کفیت تر و تولیدات بیشتری را شاهد خواهیم بود.


این صنعتگر نمونه کشوری با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل امروز جامعه بیکاری است تاکید کرد: راه حل رفع این مشکل افزایش کارآفرینی و گسترش شرکت های دانش بنیان است  که این به دست سرمایه گذاران عاشق محقق می شود.


وی با بیان اینکه کاری که امروز در صنعت انجام می شود کاری  عبادی اقتصادی برای صنعتگر است و  افزود: صنعتگر امروز نباید جا خالی کند و در برابر تحریم ها و مشکلاتی که ابرجنایتکاران برای کشورمان بوجود می آورند تسلیم شوند چرا که تسلیم شدن یعنی نابودی.


لاجوردی با تاکید بر اینکه باید استقلال کشورمان را حفظ کنیم اظهار امیدواری کرد: با پشتکار و عشق به کار، مسایل کشور به دست جوانان، دانشجویان، استادان و متخصصان کشورمان حل خواهد شد.


رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارشی از پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه ارائه کرد.


 در این جلسه مقرر شد یک میز صنعت برای شرکت جهان لنت در دانشگاه کاشان تشکیل شود.

 

 


نظر شما :