نشریه دانشجویی طی یک سال گذشته در دانشگاه کاشان منتشر شد

۱۹ آبان ۱۳۸۸ | ۱۶:۱۱ کد : ۸۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۳۳

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه کاشان گفت: در سال تحصیلی 88-87، 54 نشریه دانشجویی در این دانشگاه منتشر شد.

حسن باغبانی با اشاره به اینکه این نشریات در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، خبری، سیاسی، اجتماعی و مذهبی منتشر شده است، افزود: 16 عنوان از این نشریات علمی، 18 عنوان فرهنگی و هنری، 14 عنوان سیاسی اجتماعی و 6 عنوان نشریه مذهبی است که به صورت گاهنامه و هفته‌نامه منتشر و به چاپ رسیده است.

وی با تشکر از خانم لیلا شجاعی‌زاده کارشناس نشریات دانشجویی دانشگاه کاشان، تعداد نشریات دانشجویی سال 86 را 45 عنوان ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی دانشجویان این دانشگاه تعداد نشریات امسال ارتقاء یافته است.

باغبانی افزود: نشریات دانشجویان علاوه بر نشر حقایق، گسترش روحیه عدالت‌خواهی و نظارت عمومی، بستر مناسبی برای تجربه اندوزی دانشجویان در فعالیت‌های خبری و مطبوعاتی به شمار می‌روند.

به گفته وی، کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه کاشان طبق ضوابط اعضاء نشریات را انتخاب و بر عملکرد نشریات دانشجویی نظارت دارد.

مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان اضافه کرد: در سال تحصیلی 88-87 خانه نشریات این دانشگاه برای 29 نشریه دانشجویی جدید مجوز انتشار صادر کرده است.

باغبانی، برگزاری نخستین کارگروه مشورتی فعالان نشریات دانشجویی با حضور مدیر خانه نشریات دانشجویی وزارت علوم، برگزاری کلاس آموزش نرم‌افزار ویژه فعالان نشریات دانشجویی و برگزاری کارگاه دو روزه آموزش خبرنگاری را از جمله فعالیت‌های خانه نشریات دانشجویی این دانشگاه برای رشد کیفی و افزایش کمی نشریات ذکر کرد.

 

 

 


نظر شما :