دانشگاه کاشان هوشمند می شود

۰۴ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۵ کد : ۸۵۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۹۳
دانشگاه کاشان هوشمند می شود

دانشگاه کاشان و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در برقراری سیستم های یکپارچه دانشگاه هوشمند تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه درحال حاضر سرویس دهی در دانشگاهها با سیستم های سنتی قدیمی ارایه می گردد که ناقص بوده ودر شان یک دانشگاه پیشرفته و اساتید، دانشجویان و کارکنان نمی باشد، افزود: آمارها نشان می دهد نود ویک درصد دانشجویان با تلفن همراه فعالیت می کنند و هر روز 150 مرتبه به موبایل خود مراجعه می نمایند بنابراین زندگی الکترونیکی به صورت الزامات زندگی درآمده است و باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

دکتر عباس زراعت اظهار کرد: بموجب این تفاهم نامه مقرر گردیده است ظرف مدت حداکثر 4 ماه شناسایی، طراحی و معماری کلان سکوی ارایه سرویس های یکپارچه دانشگاه هوشمند با رویکرد یکی از روش های  Bot،Boo،Boot  اجرا و راهبری گردد.

وی با شاره به اینکه در این سیستم یک سیم کارت دانشجویی هوشمند با برند دانشگاه کاشان در اختیار دانشجو و همکاران قرار می گیرد تا کلیه فعالیت های خود را با آن انجام دهند، اظهار امیدواری کرد: اول مهر که دانشجویان عزیز به دانشگاه مراجعه می کنند شاهد اتفاقات جدیدی باشند و با دانشگاه متفاوت روبرو شوند.

رئیس دانشگاه کاشان پرداخت یکپارچه الکترونیکی، انتقال و میهمانی، اخبار دانشگاه، مشاوره آنلاین، جزوات درسی، خرید وفروش، تبلیغات و اصولا تمامی فعالیت هایی که قابل انجام به صورت الکترونیکی و با قیمت ارزان می باشد و حتی می تواند برای اعضای دانشگاه درآمدزایی داشته و تبدیل به یک محیط کسب وکار شود را از قابلیت های این سیستم عنوان کرد و افزود: این سیستم که موجب توسعه دانش بنیان گردیده و لازمه یک دانشگاه مترقی می باشد برای نخستین بار در دانشگاه کاشان به صورت پایلوت انجام می شود و زمینه تبدیل این دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم است.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: در این طرح تمامی سرویس های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، رفاهی، اداری و … در قالب یک اپلیکیشن جامع ارایه می گردد و موجب چابکی، سرعت، کیفیت در فعالیت ها و بسیاری تحولات دیگر می شود.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

http://isfahan.iribnews.ir/fa/news/2161342/

https://www.isna.ir/news/97040402116

http://meshkatonline.ir

http://www.akairan.com/hm1625kl.

http://www.ghatreh.com/news/nn43168401

https://tnews.ir/news/87b6113823349.html


نظر شما :