دکتر خیرالله پوربرات استادیار گروه ریاضی دانشگاه کاشان درگذشت

۱۶ آبان ۱۳۸۸ | ۱۷:۵۶ کد : ۸۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۵۸

 

دکتر خیرالله پوربرات استادیار گروه ریاضی دانشگاه کاشان در سن 51 سالگی در اثر بیماری سرطان خون درگذشت.

مراسم تشییع جنازه این استاد فرزانه روز شنبه شانزدهم آبانماه جاری با حضور دکتر مهدی زاهدی وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر علیرضا متقالچی رئیس انجمن ریاضی ایران، رئیس، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه کاشان، خانواده آن مرحوم و شهروندان علم‌دوست کاشانی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس انجمن ریاضی ایران در مراسم تشییع این استاد فرهیخته گفت: آثار علمی به جا مانده از مرحوم دکتر پوربرات به منزله ادامه زندگی اوست.

دکتر علیرضا متقالچی افزود: در طول تاریخ همیشه کسانی که باعث تحول شده‌اند، زنده‌اند و عمل آنها به مصداق شجره طیبه به آیندگان بهره و ثمر می‌رساند.

وی با ذکر خاطراتی از دکتر پوربرات روحیه پرکار او را حتی در دوره بیماری ستود.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در پیامی با تمجید از این عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان گفت: مرگ عزیزانی که در اوج اثربخشی و ثمررسانی از بین ما می‌روند دریغ‌آور و اندوهناک است و جامعه‌ای از نبود ایشان دچار خسران می‌شوند.

 

 

دکتر ساداتی‌نژاد افزود: دکتر پوربرات استادی فرزانه و متخلق به اخلاقی نیکو بود. او خودش را وقف خدمت به علم و دانشجویان کرده بود و حتی سال‌های سخت بیماری نیز او را از محیط دانشگاه دور نکرده بود.

وی افزود: بی‌شک خاطرات خدمات این استاد فرزانه در دانشگاه کاشان به ویژه در ذهن دانشجویان و همکارانش همیشه و همواره به نیکی خواهد ماند.

شایان ذکر است دکتر خیرالله پوربرات متولد 1337 کاشان دانش‌آموخته دکترای ریاضی در گرایش آنالیز از دانشگاه تربیت مدرس بود.

ایشان مقالات علمی و آثار متعددی در زمینه ریاضی در مجلات معتبر به چاپ رسانده و پایان‌نامه‌های زیادی را نیز برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان استاد راهنما یا استاد مشاور رهبری کرده بود.

 

 

 


( ۳ )

نظر شما :

منیژه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۸
خداوند روح این استاد عزیز را قرین رحمت و آرامش کند. ایشان استاد بنده در رشته ریاضی محض در دانشگاه کاشان بودند و سادگی و مهربانی توآم با سختکوشی فراوانشان تا ابد در ذهنم جای دارد.
پاسخ مدیر سایت ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۸

روحشن شاد و یاد و نامش گرامی باد.