گلخانه دانشجویی آفتابگردان گشایش یافت

۰۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۰ کد : ۸۵۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۰۹

مجموعه گلخانه آفتابگردان که توسط دانشجوی خوش ذوق دانشگاه کاشان ایجاد شده است با حضور رئیس، معاونان و جمعی از کارمندان این دانشگاه جنب درب ورودی دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 زهره کریمی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کاشان یکی از اهداف ایجاد این مجموعه را فراهم کردن محیطی مفرح و دلنشین برای کارکنان دانشگاه و دانشجویان ذکر کرد و گفت: از زمستان سال ۹۶ طرح و ایده ی احداث گلخانه را با مسئولین دانشگاه مطرح نموده و درخواست همکاری کردم که خوشبختانه با نظر موافق و مساعد مسئولین مواجه شد و با اخذ مجوز از سازمان پارکها و فضای سبز و نهایی شدن قرارداد با دانشگاه کاشان، از تاریخ ۱۵ فروردین سال ۹۷ کار احداث گلخانه را شروع نموده و بعد از گذشت ۴۵ روز کار ساخت به پایان رسید.

وی  اظهار کرد: از دیگر برنامه های مورد نظر این مجموعه، فرهنگ سازی و ترویج استفاده از گل و گیاه طبیعی بجای مصنوعات بی روح در چیدمان منزل، محل کار و تحصیل افراد می باشد و قرار گرفتن گل در سبد خرید خانواده است.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه سعی بر آن شده که از کم ترین فضاها بیشترین بهره وری انجام شود و علاوه بر گل و گیاه، صنایع مربوطه نیز گنجانده شود افزود: غرفه ی گلدان، که شامل گلدان سفالی، شیشه ای، پلاستیکی و چوبی می باشد، غرفه ی تعویض گلدان و عرضه ی انواع خاک و کود، غرفه ی سم و آفت کش ها و درمان بیماری گیاهان، غرفه ی آکواریوم و ماهی وغرفه ی تراریوم و دیش گاردن از دیگر مجموعه های ارائه شده در این نمایشگاه است.

این دانشجوی کار آفرین از دیگر برنامه ها را طراحی و اجرای فضای سبز منازل، محل کار، باغ و ویلا ذکر کرد و گفت: همچنین ارائه ی خدمات پس از فروش به مشتریان  توسط کارشناس با انجام مشاوره و راهنمایی برای نگهداری صحیح گیاهان به افراد علاقه مند می باشد.

خانم کریمی با بیان اینکه مهم ترین هدف اشتغال زایی و متکی نبودن به مدرک دانشگاهی و کارهای خدماتی است افزود: این مجموعه افتخار دارد، اعلام نماید کارآفرینی و اشتغال زایی وظیفه ی تک تک افراد جامعه می باشد که البته با همتی بلند این امر مهم محقق می شود.

 


( ۱۲ )

نظر شما :