همایش بزرگداشت روز جهانی معمار در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود

۰۶ آبان ۱۳۸۸ | ۱۴:۳۷ کد : ۸۵۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۲

 

نخستین همایش بزرگداشت روز جهانی معمار 12 آبان‌ماه سال جاری در دانشکده معماری دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت روز جهانی معمار و دبیر این همایش گفت: این همایش از 13 مهرماه شروع و تا 17 آبان‌ماه در 13 استان کشور ادامه دارد.

مهندس بابک عالمی افزود: به دلیل اهمیت معماری سنتی و آثار تاریخی کاشان این همایش در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این همایش را به تصویر کشیدن جلوه‌های تاریخی کاشان، افزایش سطح آگاهی عمومی، ایجاد تعامل بین نهادهای دست‌اندر کار اجرایی، شناسایی و معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشکده معماری و هنر، بررسی دغدغه‌های معماری و تجلیل از استادکاران سنتی کاشان ذکر کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان و قائم‌مقام دبیر ستاد بزرگداشت روز جهانی معمار نیز گفت: با برگزاری این همایش ضمن تجلیل از معماران و برجسته کردن جایگاه آنها در زنجیره فعالیت‌های اجتماعی و خلق دنیایی آسوده‌تر و زیباتر برای انسان‌ها، زمینه‌هایی برای جلب حمایت و مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی جهت ارتقاء و اعتلای معماری و شهرسازی فراهم می‌شود.

مهندس احمد دانایی‌نیا، ارائه سخنرانی‌های علمی با موضوع تکنولوژی‌های نوین ساختمان و معرفی و تبیین معماری، ماهیت، مفهوم و محتوای آن و اهمیت معماری در آسایش زیستی، کیفیت زندگی و اعتلای فرهنگی جامعه را از جمله محورهای این همایش ذکر کرد.

این همایش با همکاری انجمن معماران مفاخر ایران، بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی ایران و دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

گفتنی است دوم اکتبر از سوی اتحادیه جهانی معماران به نام روز جهانی معمار نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :