سامانه نشریات دانشگاه کاشان راه اندازی شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۴ کد : ۸۴۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۹۱

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: در راستای یکپارچه سازی مدیریت نشریات، سامانه جدید نشریات دانشگاه کاشان با 12 نشریه به نشانی :  journals.kashanu.ac.ir  راه‌اندازی شد.

دکتر مجید منعم زاده هدف از راه‌اندازی پایگاه جدید را تسریع در اطلاع‌رسانی عملکرد نشریات و گسترش خدمات‌رسانی به پژوهشگران رشته‌های مختلف ذکر کرد و اظهار داشت: از مزایای بهره گیری از این سامانه می توان به ارتقاء رتبه دانشگاه در موتورهای جستجو و نیز شاخص های ملی و بین المللی نام برد.

وی افزود: با استفاده از این سامانه می توان برای نمایه سازی در پایگاه های  ISC، Index Copernicus،DOAJ  و... از خروجی های XML آن بهره گرفت.

وی با بیان اینکه از اهداف آتی معاونت پژوهشی راه‌اندازی سامانه هوشمند نشریات می باشد، خاطر نشان کرد: بعضی از مزایای سامانه هوشمند نشریات: ارایه مقالات مشابه در مقایسه با بیش از صدها هزار مقاله منتشر شده در نشریات کشور، ارایه مستقیم آمار گوگل اسکالر در پایگاه با کمک کدنویس، درج خودکار کدهای مرتبط با DOI و تعداد citation اسکوپوس برای مقالات دارای DOI، دسته بندی خودکار نویسندگان و ارایه آمار مشارکت سازمان ها، به‌روزرسانی، تهیه پشتیبان، بررسی وضعیت پایگاه، پهنای باند، فضای وب و سرعت پایگاه ها به صورت خودکار و منظم است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: با راه اندازی این سامانه امکان بررسی هوشمند و ارسال خودکار مقالات به نمایه های رایج مثل ISC و کراس رف، بهسازی خودکار همه مقالات و درج عنوان، کلیدواژه و نویسندگان و نیز درج کپی رایت در فایل های PDF و در صورت نیاز، بهسازی و رفع اشکال فایل PDF به صورت هوشمند، درج خودکار مشخصات پایگاه نشریه و نیز کدهای DOI در فایل های PDF با ایجاد پیوندهای لازم و اعلام تغییرات نیازمند بررسی مانند تأخیرهای داوری و ویرایش مقاله، دسته بندی امکانات و ساده سازی بخش مدیریت بر اساس میزان استفاده مدیر، مشاوره و پشتیبانی هوشمند (در حال توسعه) در پانل جدید مدیریتی فراهم می گردد.

 


( ۵ )

نظر شما :