به دنبال امضاء تفاهم‌نامه با شرکت خودروسازی سامیار: پژوهشکده خودرو در دانشگاه کاشان راه‌اندازی می‌شود

۲۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۶:۴۶ کد : ۸۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۵۹

 

 

رئیس دانشگاه کاشان از امضاء تفاهم‌نامه همکاری با شرکت خودروسازی سامیار در زمینه راه‌اندازی پژوهشکده خودرو خبر داد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: براساس این تفاهم‌نامه شرکت سامیار ضمن مشارکت در احداث پژوهشکده خودرو، اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز خود را به صورت سالانه به دانشگاه اعلام می‌کند.

همچنین این شرکت با حمایت از طرح‌های کاربردی و پروژه‌های تحقیقاتی استادان و دانشجویان در زمینه خودرو، حمایت از پایان‌نامه‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌های پژوهشکده،‌موضوعات پایان‌نامه‌های مورد نیاز خود را به دانشگاه سفارش می‌دهد. دانشجویان دانشگاه نیز می‌توانند برای گذراندن دوره کارآموزی از بخش‌های مختلف شرکت استفاده نمایند.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان افزود: دانشگاه نیز متقابلاً‌ متعهد شده است: پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و یا توسعه‌ای در زمینه خودرو را انجام دهد و خدمات مشاوره‌ای علمی و فناوری به شرکت ارائه کند.

همچنین دانشگاه برای ادامه تحصیل متخصصان شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تسهیلات ارائه می‌کند و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی مورد نیاز شرکت را برگزار نماید. امکان استفاده از امکانات کتابخانه‌ای، نرم‌افزاری، آموزشی و رفاهی دانشگاه نیز برای شرکت فراهم است.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف تلاش در جهت افزایش توان و اطلاعات علمی و کاربردی منطقه در زمینه خودرو، حمایت از ایجاد و توسعه فناوری در زمینه مهندسی تولید خودرو و ارائه راهکارهای علمی و عملی در جهت تولید، طراحی و ساخت خودرو به امضاء رسیده است.

وی بهره‌گیری از پیشرفت‌های نوین علمی و تحقیقاتی در راستای توسعه صنایع خودرو، تلاش در جهت تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، تلاش در جهت شناسایی و ارتباط با مراکز و مؤسسات مشابه داخلی و خارجی را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

 

 

 

شایان ذکر است این تفاهم‌نامه که روز سه‌شنبه 21/7/88 در نشست شورای اداری شهرستان امضاء شد؛ علاوه بر امضای دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه کاشان و مهندس ناصر آقا محمد مدیر عامل شرکت سامیار به امضاء ‌مهندس علی‌اصغر گرانمایه‌پور نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بدیگل در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان و حسینعلی حاجی معاون استاندار و فرماندار کاشان نیز رسیده است.

این تفاهم‌نامه که در 6 بند و چهار نسخه تهیه شده است به مدت 5 سال شمسی اعتبار دارد و پس از پایان هر دوره  با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.

 

 

 

 


نظر شما :