دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن ۲۰۱۸

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۵۷ کد : ۸۴۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۶۰

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی لایدن سال 2018 در شاخص تعداد دریافت استناد به ازای هر مقاله برتر، رتبه اول کشور و رتبه 340 جهانی را کسب کرده است.

دکتر مجید منعم زاده اظهار کرد: دانشگاه کاشان برای نخستین بار وارد نظام رتبه‌بندی لایدن شده است و با تعداد 1138 پژوهش برتر توانسته است رتبه 826 جهان، 17 کشوری و رتبه 9 ام در میان دانشگاه‌های جامع وزارت علوم را به دست آورد.

وی با بیان اینکه، لایدن یکی از نظام های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس شاخص های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد، افزود: معیار مرجعیت علمی (تاثیر علمی) از شاخص هایی چون مقالات 1 درصد برتر، مقالات 5 درصد برتر، مقالات 10 درصد برتر و مقالات 50 درصد برتر بهره گرفته است.

دکتر منعم زاده با اشاره به اینکه در سال 2018، دانشگاه های دنیا در 9 شاخص در قالب 2 معیار کلی مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی در لایدن مورد رتبه بندی قرار گرفتند اظهار داشت: بر این اساس طبق نظام رتبه بندی سال جاری لایدن، 23 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 938 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند و این در حالی است که در سال 2017 این تعداد برابر با 18 دانشگاه بود.

وی تهران، امیرکبیر، پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، پزشکی شهید بهشتی، علوم تحقیقات تهران، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر، اصفهان، گیلان، کاشان، پزشکی اصفهان، پزشکی شیراز، پرشکی تبریز، پزشکی مشهد، بوعلی سینا و شهید باهنر کرمان را از دانشگاه های برتر در این نظام رتبه بندی ذکر کرد و افزود: بررسی دانشگاه های کشور در رتبه بندی لایدن حاکی از آن است که هر ساله عملکرد دانشگاه های کشور در حال رشد بوده است.

نظام رتبه بندی لایدن

 


( ۱ )

نظر شما :