دکتر زراعت: زبان عربی و فقه اسلامی نقطه اتصال بین ایران و جهان عرب است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۵۱ کد : ۸۴۶۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۴

رییس دانشگاه کاشان گفت:زبان عربی و فقه اسلامی زبان مشترک و نقطه اتصال بین ایران و جهان عرب است.

 دکتر عباس زراعت در کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب از سازمان ارتباطات اسلامی و  برگزار کنندگان برپایی این کنفرانس قدردانی کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس ها می تواند تعاملات و ارتباطات علمی بین دانشگاه های ایران و جهان عرب را ارتقاء بخشد.

وی تعاملات و ارتباطات بین المللی را رمز توسعه یافتگی دانست و اظهار داشت: یکی از سیاست های دانشگاه کاشان ارتباطات بین المللی است و طی چند سال اخیر بیش از 70فعالیت بین المللی در دانشگاه انجام شده است.


دکتر زراعت هدف از برگزاری این کنفرانس علمی در دانشگاه کاشان را ارتباطات هر چه بیشتر استادان و پژوهشگران این دانشگاه و دانشگاه های سراسر کشور با اتدیشمندان جهان عرب ذکر کرد و گفت: پتانسیل های زیادی در ایران برای تعاملات جهان عرب وجود دارد که می تواند توان علمی کشورها را مرتفع سازد..

وی سیاست فراموشی گذشته واعتماد به آینده را نقشه را ارتقای روابط دانسته و خاطر نشان کرد: مشترکات ایران و اعراب بسیار بیشتر از مفترقات است و بجای پرداختن به موارد جزیی تفرقه افکن باید بر مشترکات تاکید نماییم.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: راه توسعه کشورها تعاملات مبتنی بر دانش است و دانشگاه کاشان همانگونه که در منطقه و کشور بر ارتباطات اجتماعی تاکید داشته و بر مبنای شعار جامعه دانشگاه محور تمرکز دارد در صحنه جامعه جهانی هم همین سیاست را مورد عمل قرار داده ایم.

دکتر زراعت تاکید کرد: دانشگاه کاشان آمادگی دارد با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی ارتباطات علمی را با کشورهای جهان برقرار نموده وراه برای ارتباطات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی هم باز شود.

 

              


( ۱ )

نظر شما :