فرماندار کاشان: ارتباطات علمی بین المللی رمز توسعه کشور است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۲۶ کد : ۸۴۶۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۲

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان گفت: ارتباطات و تعاملات علمی بین المللی  راه برون رفت مشکلات و رمز توسعه یافتگی است.

دکتر حمیدرضا مؤمنیان در کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب در دانشگاه کاشان با قدردانی از دست اندرکاران برگزارکننده این کنفرانس علمی  افزود: جای بسی خوشحالی است که این کنفرانس بین المللی نقش هنر و معماری در ارتباطات علمی ایران و جهان عرب در شهر معماری و هنر با تمدن هفت هزار ساله با حضور جمعی از اندیشمندان جهان عرب برگزار می شود.

وی کاشان را شهر خاستگاه تمدن بشری یاد کرد و اظهار داشت: کاشان با پتانسیل های مثبت در زمینه های مختلف زمینه مستعد برای تعاملات بین المللی و توسعه گردشگری و مناسبات اقتصادی است.

وی تعاملات ایران با جهان عرب را بسیار گسترده دانست و خاطر نشان کرد: با ورود اسلام و امتزاج آن با فرهنگ ایرانی شاهد رشد و شکوفایی تمدن نوین ایرانی بودیم. و تعاملات گسترده ای را با جهان عرب برقرار کردیم.

فرماندار کاشان با بیان اینکه کاشان در تاریخ ارزشمند ایران گوهری بس ارزشمند مبتنی بر هنر و معماری است خاطر نشان کرد: کاشان امروز به عنوان شهر بالنده و پویا در عرصه ملی و بین المللی فعال است و سرمایه های درونی و ظرفیت های علمی و امکانات پژوهشی این شهر زمینه مناسب برای تعاملات بین المللی است.

دکتر مؤمنیان با بیان اینکه کاشان امروز به ارتباطات بین المللی برای توسعه نیاز دارد افزود: شناسایی و ظرفیت سازی در عرصه بین المللی مبتنی بر  ارتباطات علمی و آکادمیک است که برگزاری این کنفرانس ها می تواند این تعاملات را ارتقاء بخشد.

-----

 


نظر شما :