نخستین اعتکاف رمضانیه در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۳ کد : ۸۴۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۶

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان از برگزاری نخستین اعتکاف رمضانیه در مسجد امام علی(ع) این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: مسجد ازجمله عبادت های مستحب است که درآن فرد، برای مدتی مشخص (دست کم سه روز ) درمسجد می ماند وروزه می گیرد، ارکان این عبادت اقامت درمسجد و روزه است و هیچ عبادت و عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتکاف زمان مخصوصی ندارد ولی درروایات بهتربن زمان برای اعتکاف ماه رمضان است اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) درمدینه نخست در دهه اول ماه رمضان و در سال بعد در دهه دوم و درسال بعد در دهه سوم ماه رمضان درمسجد معتکف می شدند.

حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: در ایران ازسالهای نخست دهه هشتاد شمسی گرایش به اعتکاف درماه رجب گسترش یافته است، استقبال دانشجویان و حضور در این مراسم معنوی در سالهای گذشته بسیار خوب بوده است، امسال نیز با توجه به تقارن برنامه اعتکاف و احیای شب های قدر از همه دعوت می شود، در این مراسم حضور پر شور داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان تصریح کرد: مراسم اعتکاف از 14 الی 16 خرداد مصادف با 19 الی 21 رمضان برگزار می شود، متقاضیان می توانند می توانند تا 30 اردیبهشت به صورت غیرحضوری با مراجعه به پورتال دانشجویی پویا- قسمت مالی- بخش پرداخت الکترونیک در مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی 97 ثبت نام کنند.

 


نظر شما :