پهنای باند اینترنت دانشگاه کاشان افزایش یافت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵ کد : ۸۴۲۸ اخبار دانشگاه گزارش ویدئویی
تعداد بازدید:۲۰۵۳
پهنای باند اینترنت دانشگاه کاشان افزایش یافت

مدیر مرکز رایانه و فناوری اطلاعات دانشگاه کاشان از افزایش پهنای باند اینترنت این دانشگاه خبر داد.

دکتر سلمان گلی افزود: پهنای باند اینترنت دانشگاه کاشان از 100 مگابیت بر ثانیه به 300 مگابیت برثانیه افزایش یافت.

وی راه اندازی سیستم ذخیره سازی دانشگاه را از دیگر فعالیت های اجراشده این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: این سیستم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا شده است که فاز دوم این طرح نیز در حال پیاده سازی می باشد.

دکتر گلی، از مستندسازی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های دانشگاه خبر داد و افزود: سعی بر این است تا تمام سیستم های این دانشگاه به روز رسانی شده و سیستم عامل هایی که امنیت پایینی دارند از رده خارج شود.

وی یکپارچه سازی سیستم های نرم افزاری و تجمع داده ها را از دیگر برنامه های این مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: در دانشگاه از سامانه های نرم افزاری متفاوتی استفاده می شود که تلاش داریم تمام این سیستم ها یکپارچه شود.

مدیر مرکز رایانه و فناوری اطلاعات دانشگاه کاشان تجمیع کارت ها را از برنامه های پیشروی این مرکز عنوان کرد و افزود: تمام کارت های تغذیه، کتابخانه، خوابگاه و کارت های بانکی دانشجویان یکپارچه و تجمیع می شود.

وی راه اندازی سامانه "فرایند محور" ثبت و پیگیری درخواست های دانشجویی در راستای حذف فرایندهای دستی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: سامانه مدیریت و اسکان رزرو خوابگاه ها نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

دکتر گلی از رونمایی از سامانه ثبت نام الکترونیکی دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: ثبت نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی بدون آزمون نیز امسال به صورت الکترونیکی انجام شد.

وی افزایش امنیت شبکه و امنیت نرم افزارها، تغییر ساختار سرورها، سامانه درخواست صدور مدرک فارغ التحصیلان، بایگانی الکترونیکی، سامانه مدیریت پروژه، راه اندازی سرور آپدیت ویندوز را از دیگر برنامه های پیش روی این مرکز عنوان کرد و افزود: سیستمی کردن محاسبه حق التدریس، سامانه مدیریت ورود یکپارچه، تغییر سیستم نرم افزار کتابخانه دانشگاه، نرم افزار امور قراردادها و سیستم هتلینگ نیز به زودی اجرا می شود.

مدیر مرکز رایانه دانشگاه کاشان از برنامه های میان مدت و طولانی مدت این مرکز را احداث دیتا سنتر با استانداردهای ملی، اخذ گواهینامه های ایزو 27001 و افزایش مجدد پهنای باند اینترنت از طریق اتصال به شبکه علمی کشورذکر کرد و گفت: آی تی یکی از مراکز مهم هر سازمان و ارگانی است که هر چه این جایگاه ارتقاء یابد سودش به مجموعه دانشگاه می رسد.


لینک دانلود فایل

نظر شما :