نشست کشوری مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰ کد : ۸۴۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۳۵

نشست کشوری مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان با حضور مدیران حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان سراسر کشور؛ ریاست و معاون دانشجویی -فرهنگی و مسول نهاد رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

 در ابتدای این نشست حجت الاسلام روحانی مسٔول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ضمن عرض خیر مقدم به مدیران حاضر در نشست بیان داشت: ما باید روح معنوی  خود را در ابعاد مختلف حفظ کنیم؛ معرفت جویانی که با حضور در تعطیلات خود در کلاسهای حوزه شرکت می کنند نیز جهاد می کنند.در این چند سال تجربه کرده ایم که بعضی از این معرفت جویان بعد ها وارد حوزه های علمیه می شوند.

حجت الاسلام روحانی گفت: برای کار خود ارزش قائل باشید و آنچه در توان دارید به کار ببندید و تردید به خود راه ندهید که ‍پشت شما را حضرت ولی عصر(ع) دارد.


رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد وپیشرفت های علمی فرهنگی افزود: مهم ترین چشم انداز دانشگاه کاشان تبدیل انسان به یک انسان کامل است.

دکتر زراعت با ابراز خرسندی از همکاری و حضور نهاد رهبری دانشگاه در ابعاد مختلف فعالیتهای دانشگاه اظهار داشت: برای تحققق دانشگاه اسلامی نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد. برای این امر ابتدا باید دانشگاه اسلامی را تبیین کرد و در ادامه به سراغ تحققق آن رفت.

وی اخلاق حرفه ای و نقشه راه  را برای توسعه علمی دانشگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار ما از حوزه تعریف نقشه راه برای استاد و دانشجوست چرا که در صورت داشتن نقشه راه بهتر عمل خواهیم کرد.
دکتر زراعت در پایان انتظارات دانشگاه ازحوزه را، توجه به مسئله مربی گری و شاگرد پروری، استفاده از اساتید فرهیخته برای حوزه دانشجویی، تهیه امکانات و هزینه کافی برای بهبود عملکرد و پشتیبانی حوزه ، عدم حضور سیاست بازی و خط بازی در حوزه ، برنامه ریزی جهت فرصت مطالعاتی اساتید حوزه و استفاده از فرمول های عقلی  برای تربیت دانشجو بیان کرد.

در ادامه این نشست؛ دکتر ستار معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه گزارش فعالیت و رشد سالیانه بسیار مطلوب دانشگاه در بعد فرهنگی و همچنین فعالیتهای ملی و بین المللی دانشگاه در حوزه فرهنگ را ارائه داد وبر استفاده از اساتید مجرب در تدریس و لزوم بهره برداری بیشتر از ظرفیت کلاسهای معارف تاکید کرد.

وی با تاکید بر همگرایی و هم افزایی  در ابعاد فرهنگی اظهار کرد: باید با توجه به فضای فکری دانشجویان برنامه ریزی کنیم و سعی کنیم مسئله اخلاق در دانشگاه اهمیت بیشتری پیدا کند.

 وی افزود: امروز همان طور که رهبر انقلاب فرمودند تهدید در حوزه ها احساس می شود باید طلبه های دغدغه مند را شناسایی و پشتیبانی کرد.

نشست مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان به همت دفتر نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان از روز چهارشنبه ۱۲ تا جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه در قمصر کاشان ادامه دارد.

 


( ۲ )

نظر شما :