مراسم بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۵ کد : ۸۴۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۴

به مناسبت روز جهانی کارگر مراسم بزرگداشت روز کارگر و تجلیل از کارگران نمونه دانشگاه کاشان و همراه با برنامه های متنوع برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک روز کارگر، طبق آیه "وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى" ﴿و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست) کار را بهترین عبادت دانست و گفت: عزّت انسان در سایه تلاش او در جهت کار و کسب رزق و روزی حلال به دست می‏آید.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه هر فردیکه کار و تلاش می کند کارگر است اظهار کرد: کار برای همگان می بایست با رضایت و به یک ارزش تبدیل شود.

وی از مجموعه کارکنان دانشگاه خواست تا فرهنگ کار را مورد توجه داشته باشند افزود: اگر کار بر مبنای اعتتقادات، باورها و ارزش های ذهنی مبتنی باشد فرهنگ کار معنا می یابد.

دکتر زراعت با تاکید بر اینکه از مهمترین راه های توسعه تعمیق فرهنگ کار است خاطر نشان کرد: برای پرورش نیروی کار همچون کشورهای اروپایی باید حوصله به خرج داد و آموزش های لازم  فرا گرفته شود.

وی عشق و علاقه به کار را رمز موفقیت در امور دانست و تصریح کرد: باید کار  به عنوان ارزش در نظر گرفته شود و کار را به نفع خود و کشور و برای رضایت خدا انجام داد.

رئیس دانشگاه کاشان صداقت در کار، پایداری به قوانین، لذت بردن از کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید شرایط را برای مجموعه کارکنان به گونه ای فراهم کرد تا کار را با عشق و در راستای منافع جمعی کشورشان انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک روز جهانی کارگر گفت: در اسلام کار و تلاش مانند مجاهدت در راه خدا، ارزشمند و مقدس شمرده شده است و برای کارگر ارزش و برای کار ارج قایل است.

حجت اسلام روحانی با بیان اینکه اگر کار بر مبنای علمی باشد کشور توسعه می یابد از کارگران و مجموعه کارکنان دانشگاه خواست تا طبق ضوابط و مقررات و آنچه قانون از ما خواسته باید امور و کارهای خود را انجام دهیم.

وی کیفیت بخشیدن به کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کارمان باید خدا را مد نظر داشته باشیم و تنها برای رضایت خدا کار را انجام دهیم.

حجت اسلام روحانی رعایت عدالت و حفظ کرامت کارگران را از کارفرمایان و مسئولان دانشگاه خواستار شد و اظهار کرد: نباید بین کارگران و دیگر مجموعه کارکنان فرق گذاشت و حقشان تضییع شود .

در پایان این مراسم از کارگران نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شد.


( ۷ )

نظر شما :