مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۴ کد : ۸۴۱۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۷۹

به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری مراسم بزرگداشت مقام معلم و روز استاد در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این مراسم با تبریک روز استاد و معلم، جایگاه علم و عالم را در اسلام رفیع دانست و افزود: معلمی شغل انبیاست، چون مسئولیت تعلیم و تزکیه را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه جهل بیماری خطرناکی است اظهار کرد: عالم راهنمای خوبی ها، نیکی ها و هدایتگر و بیدار کننده است و مردم را از وادی جهل و ضلالت به سر منزل هدایت و سعادت می رساند.

 

حجت الاسلام روحانی استاد مطهری را نمونه بارز معلم علم و اخلاق عنوان کرد و افزود: منظم بودن، منطقی و متقن و اخلاص سه ویژگی مثبت استاد مطهری است.

 

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که فرمودند معلمی ارزشمند است که در عین حالی که معلم است متعلم هم باشد خاطرنشان کرد: هرمیزان که علم فرا گیرید باز کم است و اگر فردی فکر کند که به لحاظ علمی در سطح بالایی قرار گرفته است و دیگه علم لازم ندارد این بزرگترین دلیل بر جهالت اوست.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، از استادان خواست تا جایگاهشان را محترم شمارند و با عشق به کار و حرفه شان محتوا ببخشند تا پاداش اخروی را برای خود ذخیره کنند.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم گزارشی از نحوه انتخاب استادان نمونه این دانشگاه را ارائه کرد و گفت: در این دانشگاه 307 عضو هیات علمی رسمی و پیمانی و 120 استاد مدعو مشغول به تعلیم هستند و حدود دو هزار عنوان درس را به دانشجویان ارائه می دهند.

 

دکتر قنبرعلی شیخ زاده از استادان دانشگاه خواست برای کیفیت امر آموزش، به برنامه های آموزشی به خصوص دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه بیشتر توجه داشته باشند و در ارائه طرح درس اهتمام ورزند.

 

در این مراسم پیام تبریک رئیس دانشگاه کاشان نیز به مناسبت روز استاد قرائت شد.

 

دکتر عباس زراعت در بخشی از این پیام افزوده است: روز بزرگداشت مقام معلم را به همه شما اساتید سخت کوش و گرانقدر دانشگاه کاشان تبریک عرض می نمایم.

 

وی در ادامه پیام تصریح کرده است: بحمدالله دانشگاه کاشان به پشتوانه همت شما اساتید محترم در کنار دانشجویان عزیز و کارکنان گرامی، ممتازی ها، افتخارات، دستاوردها و پیشتازی های متعددی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده است که بخشی از آن در کتاب گزارش عملکرد چهار ساله دانشگاه انعکاس یافته است که در این فرصت از همه زحمات و خدماتی که آحاد دانشگاهیان در این زمینه داشته اید سپاسگزاری می نمایم.

 

در پایان این مراسم از حدود 55 استاد نمونه آموزشی سال 96 و 20 استاد ارتقاء یافته و بازنشسته دانشگاه قدردانی شد.

 

 


( ۶ )

نظر شما :