پیام دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس دانشگاه در آستانه سال تحصیلی ۸۹-۸۸

۰۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۳:۵۹ کد : ۸۴۰ اخبار دانشگاه اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۹۱۲

دانشجویان عزیز فرزندان پرتوان و سازندگان آینده‌ ایران اسلامی!

پیشرفت و سرفرازی کشور، همت مردانه و سخت کوشانه شما را طلب می‌کند. دنیا، دنیای دانایان است و هر ملتی که سهم بیشتری از دانایی و تولید علم در اختیار داشته باشد سیادت و سروری بیشتری بر عالم دارد.

امروز، جوان مومن، نجیب، انقلابی و توانمند مسلمان این کشور اصیل و کهن در امتداد راهِ عالمان‌ بزرگ و اندیشوران سترگ خود که تاریخ را به تحسین وا داشته‌اند و نایافته‌ها و نانوشته‌های بسیاری را یافته و خلق کرده‌اند، به سوی فتح قلل علمی پیش می‌تازد.

دست‌یاری و راهنمایی خدا به همراهتان که آینده از آن شماست.

فرصت را مغتنم شمرده ضمن عرض تبریک به سبب آغاز تحصیلات دانشگاهی و خیر مقدم به عزیزان دانشجو مواردی را حضورتان یادآور می‌شوم:

تمامی مساعی را در دوران تحصیل بکار گیرید تا علاوه بر کسب تخصص و تعهد، آنچه برای بهروزی و پیشرفت زندگی مادی و معنوی نیاز است همراه خود سازید.

تلاش کنید تا در جنبش نرم‌افزاری سهم قابل توجهی را ایفا نمایید.

از تسهیلات و امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی دانشگاه حداکثر بهره‌برداری را در جهت تقویت بنیان‌های علمی و معرفتی خود بنمایید.

روحیه عدالت خواهی، استقلال منشی، معنویت‌خواهی و آزاداندیشی را تقویت نمایید.

امید و تلاش را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهید و بدانید که همه دانش‌ها مسخر آدمی است و اگر پشتکار داشته باشید و یاس و ناامیدی به خود راه ندهید به هر دانشی که بخواهید دست می‌یابد.

علم آموزی را با معرفت‌اندوزی و تذهیب نفس همراه کنید که اینها دو بال جداناشدنی برای پرواز به سوی کمال‌اند.

نسبت به زحمتکشان و پرورندگان خود، پدر و مادر و اساتید، قدردان و شاکر باشید و بدانید که در کنار همت و سعی خودتان آنچه دارید حاصل ایثار خانواده و راهنمایی اساتید است پس محضر کلاس و درس را قدر بدانید.

فرصت‌ها غیر قابل برگشت‌اند. پس سعی کنید از هر فرصتی برای افزایش دانش و اطلاعات خود بهره بگیرید و به واحدهای رسمی دانشگاه بسنده نکنید.

برای زندگی خود هدف تعیین کنید و هدفتان را در سطح عالی نگاه دارید و با برنامه‌ریزی، دقت و آینده‌نگری، پله‌پله به سوی هدف عالی پیش روید.

انجام واجبات دینی، آرامش و سکینه قلبی را برای هبوط دانش و معرفت همراه می‌آورد. در برپاداشتن نماز اول وقت و انجام واجبات کوشا باشید و بدانید علم بدون اخلاق چراغی در دست نابیناست.

فردای ایران اسلامی فردایی روشن است و این روشنی به سبب چشم امیدی است که مردم و مسئولان این کشور به همت و ایمان و علم شما دوخته‌اند بدانید که می‌توانید و مصمم گام بردارید.

نظم را سرلوحه تمامی امور زندگی شخصی و درسی خود قرار داده با توکل به ذات پاک الهی و تلاش در کسب تقوا با اراده قوی در کسب مدارج علمی به پیش روید که آینده از آن شما جوانان پاک و صالح است.

از درگاه خداوند جان‌آفرین برای شما عزیزانم توفیق و سربلندی و کسب مدارج عالی علمی مسئلت می‌نمایم.

 

 


نظر شما :