آئین نکوداشت و تجلیل از خدمات هنری استاد آواز مقامی ایران استاد احمد حلی برگزار شد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۷ کد : ۸۳۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۵

آیین نکوداشت استاد سید احمد حلی هنرمند موسیقی و آواز کاشان، با عنوان دوام مکتب عشق با حضور فرماندار ویژه کاشان، شهردار و جمعی از مسئولان شهرستان وهنرمندان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست بر رسالت دانشگاه در توجه به هنرمندان و پاسداشت هنر تاکید کرد و گفت:  تجلی معنوی هنر موسیقی در آثار استاد حلی نمایان است.

دکتر فهیمی تبار عضو هیات علمی دانشگاه کاشان نیز در این نشست به بررسی ابعاد مختلف شخصیت هنری، اخلاقی و فرهنگی سیداحمد حلی مپرداخت.

این آیین به همت دانشگاه کاشان؛ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و ستاد احیال و توسعه کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

سید احمد حلی متولد 1331 در کاشان، آواز را سال های پیش از انقلاب نزد استاد «محمد قراملکی» و «استاد حجازی» فراگرفته و پس از آن در رادیو نزد «استاد صالح عظیمی» تکمیل نموده و به رادیو دعوت شد و از سال 1361همکاری خود را با تلویزیون رادیو و تلویزیون آغاز کرد .

 

وی تا سال 70 تمام وقت با این سازمان همکاری داشت و از آن زمان به کاشان بازگشته و با دایرکردن کلاس های آواز در کاشان، سهم قابل توجهی در آموزش آواز در کاشان داشته است.

 

اهدای هدایا و رونمایی از یادمان استاد حلی و اجرای موسیقی توسط استاد برجسته امین الله رشیدی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :