برگزاری جلسه هم اندیشی و بررسی پدیده کراش یابی در دانشگاهها

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰ کد : ۸۳۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۱۱

 نشست بررسی  شناخت پدیده نوظهور  کراش و کراش یابی  توسط انجمن علمی دانشجویی روانشناسی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری با استقبال گسترده دانشجویان در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

در این برنامه دکتر کیانی از اساتید روانشناسی در ابتدا در رابطه با واژه کراش مطالبی را ارائه کرد و گفت: کراش باعث مشغولیت زیاد ذهن و افکار فرد می شود و انسان را از بقیه ابعاد زندگی دور می کند.

 

حجت الاسلام ربیعی کارشناس نهاد رهبری  نیز در این جلسه با بیان اینکه راه های ابراز احساسات عاطفی دوران جوانی گذشته با الان کمی متفاوت بوده است افزود: امروز حضور در این گونه کانال های مجازی روش اصلی ابراز علاقه است بی خبر از آنکه چند هزار نفر نظر و سلیقه طرف مقابل را دانسته و این موضوع باعث گسترش بی عفتی و پرده دری در جامعه دانشگاهی خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد:با گذشت زمان و آمدن تلفن همراه آشنایی های قبل از ازدواج متفاوت شده است و با ایجاد مسائلی چون کراش یابی نوع جدیدی از ارتباطات در انتخاب همسر شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه جوانان ما برای دیده شدن و سپس برای سرگرمی از حضور در فضای مجازی حداکثر استفاده را می برند افزود: در کراش فقط دختران آسیب بسیاری خواهند دید چون با احساسات ایشان بازی می شود.

 

 کراش که معنای اصطلاحی آن در فضای مجازی مطرح شده است "به شخص یا شئی که فرد به آن علاقه پیدا کرده است" اطلاق می شود و اینکه کراش یک پدیده روانی، فرهنگی و اجتماعی است و باصطلاح انگلیسی one side love معنی می شود.

 

 این پدیده یک پدیده روانی در اثر قرارگرفتن در دوره جوانی می باشد و اینکه جوان دنبال تائید دیگران از این طریق می باشد و نیاز به همدردی و همدلی دارد.

 

در این نشست دانشجویان نیز نظرات و سوالات خود را در خصوص این موضوع ارائه کردند.


( ۷ )

نظر شما :