امام جمعه کاشان: عزت امت اسلامی در گرو علم است

۰۸ مهر ۱۳۸۸ | ۱۰:۱۴ کد : ۸۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۹

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: عزت امت اسلامی در گرو تحصیل علم و دانش است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی روز سه‌شنبه در مسجد دانشگاه کاشان با تبریک شروع سال تحصیلی 89-88 به دانشجویان و اساتید افزود: اساس عزّت، شرافت، قدرت، قوّت، اعتلا و سربلندی یک ملت در سایه علم است.

وی، تلاش علمی را به دانشجویان توصیه کرد و اظهار داشت: به هر نسبتی که جامعه اسلامی تلاش علمی داشته باشد به همان نسبت جامعه در نظام بین المللی درجه علمی پیدا می‌کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه نگاه به علم نباید ابزاری باشد بلکه باید اصالتی باشد افزود: تلاش و مبارزه علمی موجب بالارفتن جایگاه دنیایی و معنوی انسان می‌شود.

آیت‌الله نمازی، دستیابی دانشمندان ایرانی به انرژی‌ هسته‌ای را حاصل تلاش علمی جوان ایرانی دانست و اظهار داشت: این فعالیت و علم‌آموزی جوانان موجب شده که ایران در عرصة بین‌المللی مطرح و به عنوان ملت هسته‌ای در جهان معروف شود.

امام جمعه کاشان، خوب درس خواندن و استفاده از امکانات موجود در دانشگاه‌ها را به دانشجویان تأکید کرد و افزود: از این فرصت جوانی و از این حداقل‌ها، حداکثر استفاده را داشته باشید تا بتوان ایران را به آن جایگاهی که متناسب با شأن ملت ایران است رساند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که به منظور بهره‌برداری از دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان در این دانشگاه حضور یافتند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه، از نمایشگاه امتداد پایداری دانشگاه بازدید و با حضور در گلزار شهدای گمنام یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

 

 

 


نظر شما :