آیین پایتخت کتاب کاشان برگزار می شود

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۵ کد : ۸۳۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۷
آیین پایتخت کتاب کاشان برگزار می شود


آیین پایتخت کتاب کاشان با محوریت ترویج کتاب و کتابخوانی با همکاری نهادهای فرهنگی شهر و دانشگاه کاشان برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان گفت: این برنامه از یک‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه و از ساعت ۲۰ در باغ تاریخی فین کاشان آغازخواهد شد.


دکتر حسین ستار ، برنامه پایانی عیدانه کتاب و نمایشگا‌ه‌ طرح‌های پایتخت کتاب را از برنامه های  روز نخست این مراسم عنوان کرد و اظهار داشت: برای روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه هم نشست شورای شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و کارگاه‌های آموزشی پایتخت کتاب در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه این طرح باهدف ترویج هنر کتابخوانی و ارتقا سطح اگاهی عامه مردم و درک رابطه مستقیم مطالعه بر سطح پیشرفت فرهنگی صورت می گیرد افزود: شهر کاشان از میان ۱۰ شهر به دلیل برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه و منسجم و استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، فرهنگی و هنری در تدوین برنامه‌های پایتخت کتاب، به عنوان «پایتخت کتاب ایران» دست یافت و لوح افتخار وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو را دریافت کرد.


دکتر ستار  دیگر برنامه شاخص فرهنگی هفته جاری دانشگاه و  نهادهای فرهنگی هنری شهر را  بزرگداشت استاد حلی ذکر کرد و افزود: در راستای اهداف فرهنگی و لزوم پرداخت اجتماعی به هنر، مراسم نکوداشت استاد سید احمد حلی هنرمند برجسته آواز اصیل ایرانی هم روز ششم اردیبهشت در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.


وی هدف از این نکوداشت را در حقیقت پاسداشت اخلاق هنری و توجه به روح زلال موسیقی ایرانی دانست و ضمن اشاره به این مطلب که استاد حلی به اقرار دوستان و شاگردان اسوه شایسته اخلاق و تواضع هنری هست تاکید کرد: دانشگاه کاشان همدوشی با هنر و فرهنگ شهر را لازمه تعالی انسانیت و جزو جدا نشدنی رسالت خویش می داند.


نظر شما :