معارفه معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان

۳۱ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۶:۰۰ کد : ۸۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۴۴

مراسم معارفه معاون فرهنگی و معاونان دانشجویی دانشگاه کاشان روز یکشنبه 22/6/88 در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم بخش همخوان نبودن ساختار تشکیلاتی و سازمانی دانشگاه‌ها با رسالت آموزش عالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه دانشجویی و فرهنگی همیشه فرهنگ کمتر مورد توجه واقع می‌شود و در حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها حوزه فناوری و در حوزه اداری و مالی بخش مالی و درآمدزایی دانشگاه‌ها مغفول مانده است.

 

 

 

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد هدف اصلی دانشگاه‌ها را رشد علمی و ارتقاء سطح فرهنگ دانشجویان ذکر کرد و افزود: هر حرکتی که مانع از رشد علمی شود حرکت ناصحیحی است.

وی مشارکت و نظارت دانشجویان در اداره دانشگاه را به حوزة معاونت دانشجویی دانشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: توجه به ورزش و سلامت برای تقویت روحیة نشاط و شادابی در بین دانشجویان ضروری است.

به گفته وی، دفتر مشاوره دانشجویی باید با استفاده از تجارب اساتید و مشاوران مجرب و ایده‌های تازه در راستای نوآوری باشد.

وی از کمیته انضباطی هم خواست تا خطاهای دانشجویان را با دیدة اغماض نگاه کنند و با آنها برخورد ملایم داشته باشند تا از محیط دانشگاه و جامعه روی گردان نشوند.

رئیس دانشگاه کاشان از معاونت فرهنگی دانشگاه هم برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت تقویت انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و هنری و نشریات و اردوهای دانشجویی را خواستار شد.

دکتر ساداتی‌نژاد افزود: شورای فرهنگی دانشگاه باید در راستای برنامه‌های مدون و منظم سیاستگذاری کند.

ایشان حرکت به سوی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را تأکید کرد و گفت: با ارتباط با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دفتر شاهد و ایثارگر می‌توان به این هدف رسید.

 

 

حجت‌الاسلام خادمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز لزوم اهمیت دادن به مقوله فرهنگ و فرصت‌گذاری برای آن را ضروری دانست و گفت: باید در دانشگاه اتاق فکر فرهنگی تقویت شود.

 

 

در این آیین دکتر غلامی معاونت فرهنگی دانشگاه به گزارشی از برنامه‌های آتی خود پرداخت و گفت: ایجاد دفتر برنامه‌ریزی، اتاق فکر دانشجویی، تقویت شورای فرهنگی و اتاق مدیریت مشاوره دانشجویی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده معاونت فرهنگی دانشگاه است.

 

 

دکتر جهانی‌پور، معاونت دانشجویی نیز تلاش در جهت تعدیل تعداد دانشجویان، هدفمند کردن کمیسیون موارد خاص، ارتباط جلسات ماهانه خانواده دانشجویان با دانشگاه را از جمله برنامه‌های آتی خود در این حوزه ذکر کرد.

 

 

در این مراسم حکم انتصاب دکتر احمد غلامی به عنوان معاون فرهنگی و دکتر روح‌اله جهانی‌پور به عنوان معاون دانشجویی به ایشان اهداء شد.


( ۱ )

نظر شما :