انعقاد توافق‌نامه همکاری در راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی

۲۰ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۳ کد : ۸۲۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۳۳

رئیس دانشگاه کاشان از انعقاد توافق نامه همکاری در راه اندازی پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان خبر داد.

دکتر عباس زراعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ایجاد این پارک علم و فناوری به منظور ارتباط تنگاتنگ مؤسسات آموزشی و پژوهشی با دستگاههای اجرایی و تجاری‌سازی دستاوردهای علمی و پژوهشی زمینه‌ساز توسعه منطقه و کشور و نقش‌آفرینی موثرتر مراکز علمی و فناوری در این توسعه خواهد بود.

وی افزود: این توافق‌نامه حاضر به منظور تحقق هدف فوق و راه‌اندازی پارک علم و فناوری غیاث‌الدین کاشانی در شهرستان کاشان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه کاشان و با پشتیبانی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و فرمانداری کاشان انجام می شود.

دکتر زراعت با بیان اینکه دانشگاه قطعه زمینی به وسعت حداکثر 40 هکتار را در ضلع جنوب شرقی دانشگاه به صورت اجاره 99 ساله برای تاسیس پارک، به شهرک واگذار می‌کند خاطر نشان کرد: بدین منظور شهرک با هماهنگی دانشگاه، حداکثر ظرف مدت یک‌سال نسبت به تهیه طرح جامع پارک در زمین‌های واگذار شده، تدوین برنامه کاری پارک و اخذ مجوز از وزارت متبوع اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: از نظر سازمانی پارک از جمله پارک‌های علم و فناوری زیر مجموعه شهرک محسوب می‌شود که با همکاری دانشگاه و پشتیبانی معاونت و فرمانداری در زمین‌ها و مجموعه فضاهای کالبدی دانشگاه تاسیس می‌شود.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه راه اندازی پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان عامل مهم رشد و بالندگی و توسعه منطقه و کشور است خاطر نشان کرد: پارک های علم فن آوری مصداق کامل ارتباط دانشگاه و صنعت است و با توجه به وجود دانشکده های مهندسی، علوم و معماری و نیز صنایع گسترده و متنوع در منطقه کاشان نیاز به چنین پارکی کاملا احساس می شود.

رئیس دانشگاه کاشان یکی از دلایل موفقیت این پارک  را قرار گرفتن آن در کنار دانشگاه  کاشان بیان کرد و گفت: اکثر اساتید دانشگاه پس از تدریس و کارهای علمی در دفتر شرکت های خود در پارک حضور یافته و دانش خود را تبدیل به محصول دانش بنیان می کنند.

دکتر زراعت افزود: پنج درصد از درآمدهای حاصل از پارک متعلق به دانشگاه است و مابقی آن صرف هزینه‌های جاری، ارایه خدمات و توسعه‌ای پارک می‌شود و اعتبارات حمایتی موسسات از محل منابع مالی شهرک تامین می‌شود

دکتر  مومنیان فرماندار کاشان نیز در این مراسم  سرمایه اجتماعی را به عنوان مهمترین سرمایه و بستر ساز ارتقاء سرمایه های دیگر دانست و گفت: برای برون رفت از تنگناها و شکل گیری توسعه، یک سرمایه گذاری برای دانشگاه لازم است که بتواند الگوهای توسعه را به جامعه معرفی کند

فرماندار کاشان با تاکید بر اینکه  شرط بقا و شکوفایی صنعت نیز بهره مندی از تکنولوژی محور قراردادن دانش است خاطر نشان کرد: پارکها محل اتصال تکنولوژی و صنعت می باشند.

 وی با بیان اینکه سیاست دولت و دانشگاه بر این است که در سریع ترین زمان، مجوز شرکت را صادر کند، افزود: این شرکت ها می توانند در داخل دانشگاه دفاتر خود را دائر کنند.  

                          

                      


( ۱ )

نظر شما :