انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کاشان با اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان

۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵ کد : ۸۲۳۴ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۱۸۹۰

تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه کاشان، فرمانداری کاشان و اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان به امضاء رسید.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: انجام مطالعه و پژوهش در حوزه های آمایش سرزمین و پایداری توسعه در دشت کاشان بویژه در زمینه های آبخیزداری، فرسایش بادی، منابع پوششی طبیعی و جلوگیری از تخریب خاک در چارچوب قراردادهای جداگانه از موضوع این تفاهم نامه است.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم نامه دانشگاه کاشان متعهد می شود تحقیقات و مطالعات خود را در حوزه های معرفی شده از سوی منابع طبیعی متمرکز نماید و طرح های پژوهشی، پایان نامه های دکترا و کارشناسی ارشد و تحقیقات اساتید و دانشجویان را به این سو هدایت کند.

وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان و اداره منابع طبیعی کاشان، حوزه آبخیز نشلج و حوزه های آبخیز مشکات و آب شیرین را بعنوان پایلوت به منظور انجام مطالعات پژوهشی به دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان معرفی نماید تا بر اساس مقررات حاکم بر طرفین و در چارچوب قراردادهای خاص به مطالعه و تحقیق بپردازد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مدیریت بحران فرمانداری کاشان نیز برای مقابله با بحران ریزگردها و وقوع سیل و تخریب منابع پوششی مراتع و منابع جنگلی شهرستان کاشان، نیازهای تحقیقاتی و مطالعاتی خود را به دانشگاه اعلام نماید تا در اولویت گروههای علمی و پایان نامه های دانشجویی قرار گیرد.

این تفاهم نامه در چهار بند به امضاء دکتر حمیدرضا مؤمنیان معاون استاندار و فرماندار کاشان، مهندس محمد حسین شاملی مدیر کل منابع طبیعی استان اصفهان و دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان رسیده است.


نظر شما :