رویداد هنری خاطره‌های قومی کاشان برگزار شد

۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۷ کد : ۸۲۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۵۳

اولین رویداد هنری "خاطره‌های قومی کاشان" همراه با افتتاح نمایشگاهی از آثار ناصر پلنگی  با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان  درمجموعه تاریخی عامری‌ها  برگزار شد.

دکتر حسین ستار با اشاره به اینکه این فستیوال هنری در سه مرحله ارائه می شود افزود: در مرحله اول این فستیوال ناصر پلنگی در یک ورک‌شاپ چهارساعته به آموزش علاقه‌مندان می‌پردازد، در مرحله دوم این رویداد، دکتر پلنگی میزان پیشرفت هنرمندان و آثار آن ها را ارزیابی می کند و در مرحله سوم که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، آثار نهایی هنرجویان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی هدف از برگزاری این رویداد هنری را  تشویق هنرمندان برای خلق آثار هنری مرتبط با میراث کاشان، ارائه این آثار برای یک رویداد هنری دوسالانه و همچنین معرفی میراث فرهنگی منطقه در قالب نقاشی مدرن به گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد.

ناصر پلنگی به عنوان یک هنرمند ارزشی همراه رزمندگان عزیز در سال‌های جنگ در جبهه‌ها حضور داشت و با ثبت وقایع و حماسه های دفاع مقدس سعی کرد بخشی از میراث ناملموس آن سالها را به تصویر بکشد.

 

یکی از  آثار ماندگار وی در عرصه نقاشی، دیوارهای مسجد جامع خرمشهر بود که در سال 61 و پس از عملیات غرورآفرین بیت المقدس و آزادسازی خونین شهر خلق کرد که منجر به کسب گواهینامه جایزه هنری برای نقاشی دیواری از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی شد و بعدها و در سال 86  دست به مرمت این آثار زد که اکنون در زمره میراث ماندگار هنر در عرصه دفاع مقدس محسوب می شود.

 

ناصر پلنگی پس از انقلاب با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس و طراحی از جمله در نگارخانه فویر دانشکده هنر استرالیا سعی در انتشار و ارائه ارزش های ایران عزیز کرد.

 

او که در زمینه های اجتماعی فعالیت های زیادی داشته، در کلکسیون اخیر خود به نام "خاطره های قومی" سعی در یادآوری قدمت فرهنگ ایران داشته و تلاش کرده به وسیله‌ی آثارش، حقیقت و فرهنگ اصیل ایران به آیندگان کرده است..

 

پلنگی پس از انقلاب در حوزه هنری تبلیغات اسلامی فعالیت داشته و در طول این سال ها آثار متعددی خلق کرده است.

نمایشگاه آثار ناصر پلنگی نیز از 18 تا 25 اسفند در نگارخانه مجموعه تاریخی عامری های کاشان برای بازدید علاقمندان دایر است.


نظر شما :