اولین رویداد هنری خاطره‌های قومی کاشان برگزار می‌شود

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۴ کد : ۸۲۲۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۴۹

معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان با همکاری مجموعه عامری‌ها اولین رویداد هنری «خاطره‌های قومی کاشان» را با حضور دکتر ناصر پلنگی برگزار می‌کند.

 

دکتر حسین ستار با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این فستیوال سه مرحله‌ای، دکتر ناصر پلنگی هنرمند ارزنده کشور در یک ورک‌شاپ چهارساعته به آموزش علاقه‌مندان می‌پردازد. ضمن این‌که هنرجویان می‌توانند با بازدید از نمایشگاهی که از آثار وی در نگارخانه سرای عامری‌ها برپا می‌شود، به دید کامل‌تری از نحوه اجرای مرحله دوم رویداد برسند.

 

معاون فرهنگی و سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه کاشان افزود: مرحله دوم این رویداد، دکتر پلنگی میزان پیشرفت هنرمندان و آثار آن ها را ارزیابی می کند و در مرحله سوم که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، وی به ارزیابی آثار نهایی هنرجویانش خواهد پرداخت.

 

دکتر ستار، هدف از برگزاری این رویداد هنری را تشویق هنرمندان برای خلق آثار هنری مرتبط با میراث کاشان، ارائه این آثار برای یک رویداد هنری دوسالانه و همچنین معرفی میراث فرهنگی منطقه در قالب نقاشی مدرن به گردشگران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: ورک‌شاپ مرحله اول «خاطره‌های قومی کاشان» در تاریخ 17 اسفند در سرای عامری‌ها برگزار می‌شود و ثبت‌نام کلیه هنرمندان و علاقه‌مندان رایگان خواهد بود. نمایشگاه آثار ناصر پلنگی نیز از 18 تا 25 اسفند در نگارخانه هتل دایر خواهد بود.

 

گفتنی است پلنگی از جمله هنرمندانی است که پس از انقلاب در حوزه هنری تبلیغات اسلامی فعالیت داشته و در طول این سال‌ها آثار متعددی خلق کرده است. یکی از کارهای وی در عرصه نقاشی‌های دیواری مسجد خرمشهر بود که در دوران جنگ تحمیلی این نقاشی‌ها را خلق و پس از بازگشت دوباره به ایران آن‌ها را مرمت و بازسازی کرد.

 

از فعالیت‌های دیگر وی می‌توان به نمایشگاه زنان در جنگ ایران و عراق شامل عکس و طراحی در نگارخانه فویر دانشکده هنر استرالیا در سال 1386، مکاشفات، عکس رسانه و نقاشی در موزه تاریخ سنگاپور در سال 1386، بازبینی 20 سال کار هنری شامل عکس، کلاژ و نقاشی در موزه هنرهای معاصر اصفهان در سال 1387 و بینش فوتوریستی گذشته شامل عکس و کلاژ در نگارخانه استرالیا در سال 1387 اشاره کرد.

 

گواهینامه جایزه هنر برای نقاشی‌ها و طراحی‌های جنگ ایران و عراق از سوی مرکز هنر اسلامی، گواهینامه برای آثار عکاسی کولاژ از سوی کمیته سازمان‌دهی چین، بهترین اثر نقاشی در مسابقه بین‌المللی هنر (حرم امن) توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، گواهینامه جایزه هنری برای نقاشی دیواری از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و جایزه ویژه نقاشی برگزیده سومین دوسالانه نقاشی معاصر ایران برخی از جوایز و افتخارات این هنرمند معاصر است.

 

 

 


نظر شما :