خیرین همراهان دانشگاه ها در توسعه علمی هستند

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۷ کد : ۸۲۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۳
خیرین همراهان دانشگاه ها در توسعه علمی هستند

رییس دانشگاه کاشان در مراسم افتتاحیه فاز دو دانشگاه مهندسی دکتر ساتر و خانم کتابچی با قدردانی از خیرینی که یار و همراه دانشگاه  بوده اند قدردانی کرد و گفت: اگر کمک خیرین و مردم نباشد دانشگاه ها به تنهایی و اعتبارات دولتی نمی توانند رشد داشته باشند.

 

دکتر عباس زراعت پژوهش را رمز توسعه یافتگی جوامع دانست و اظهار داشت: متاسفانه سهم هر ایرانی در پژوهش و آموزش 700 هزار تومان است و بودجه پژوهشی دانشگاه ها زیر نیم درصد است که این رقم ناچیزی است که حمایت خیرین در این راستا لازم است.

 

وی توسعه کشورهای آمریکا را به دلیل حمایت خیرین از دانشگاه ها بیان کرد و افزود: در آمریکا در سال 2016 مردم حدود 41میلیارد دلار به دانشگاه های این کشور کمک کردند.

 

وی به تشکیل ستاد توسعه دانشگاه کاشان در سال 1386 اشاره کرد و گفت: دانشگاه کاشان نخستین دانشگاه در کشور است که ستاد توسعه خیرین راه اندازی شده است و با الگو گرفتن از این دانشگاه  در حدود 56 دانشگاه کشور بنیاد خیرین تشکیل شده است.

 

دکتر زراعت  حمایت بیشتر از علوم انسانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کشورمان هنگامی توسعه پیدا خواهد کرد که علم حاکم بر سیاست و اقتصاد باشد.

 

وی با بیان اینکه علم نباید وابسته و تحت حاکمیت قدرت باشد خاطر نشان کرد: اگر مردم به آموزش  ورود پیدا کنند کشور رشد و توسعه خواهد یافت.

 

رئیس دانشگاه کاشان افتخارات این دانشگاه را مرهون تلاش و کوشش های خیرین دانست و افزود: به حمایت خیرین و تلاش و کوشش اعضای هیات علمی  دانشگاه کاشان جزء 10 دانشگاه برتر کشور  و رتبه دوم گرین متریک ،جزء 5 دانشگاه برتر در جذب خیرین و رتبه برتر مدیریت سبز کشور و رتبه نخست بهره وری پژوهشی و رتبه دوم فناوری نانو را در کشور دارد.


نظر شما :