عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: دانشگاه کاشان الگوی تاسیس مجمع خیرین در دانشگاه های سراسر کشور است

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۸ کد : ۸۲۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۳۹

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز در 70 دانشگاه کشور مجمع و مؤسسه خیرین وجود دارد منشاء اصلی آن از دانشگاه کاشان شکل گرفته است.

 

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در این مراسم از تلاش های دکتر ساتر و خانم کتابچی و دیگر حمایت های خیرین در همراهی دانشگاه ها در توسعه فضاهای آموزشی قدردانی کرد و افزود: با توجه به اینکه نیاز کشور امروز علم و فناوری است امید است که با حمایت خیرین بتوان بخشی از نیازهای کشور در این عرصه را جامه عمل پوشاند.

 

وی کاشان را با قدمت فرهنگی و آثار تاریخی و تمدن هفت هزار ساله میراث جهانی دانست و گفت: کاشان شهر مردم است و افتخارات دانشگاه در عرصه علمی ایران مدیون خیرین است.

 

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی کاشان به کمک های مردمی اولین دانشگاه جهان  دانشگاه هاروارد اشاره کرد و افزود: جذب کمک های مردمی این دانشگاه در سال 2016 حدود 6500 میلیارد تومان بوده است.

 

دکتر ساداتی نژاد حمایت بیشتر خیرین را در کمک به رشد فناوری و توسعه علمی خواستار شد و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در زمینه جذب خیرین توانسته اقدامات مؤثری در زمینه های آموزشی و پژوهشی بردارد

 

وی پژوهش را رمز توسعه یافتگی جوامع دانست و اظهار داشت: متاسفانه سهم هر ایرانی در پژوهش و آموزش 700 هزار تومان است و بودجه پژوهشی دانشگاه ها زیر نیم درصد است که این رقم ناچیزی است که حمایت خیرین در این راستا لازم است.

 

در این مراسم از خیرین خانواده کتابچی تجلیل شد.

در این مراسم ساختمان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان که به همت خیرین دکتر ساتر و خانم کتابچی ساخته شده است مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

 

 


نظر شما :