معاون وزیر علوم: دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در کشور در حال ساخت است

۰۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۷ کد : ۸۱۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۴۷
معاون وزیر علوم: دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی در کشور در حال ساخت است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دو میلیون و 200 هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در حال ساخت است.

دکتر حسین عسگریان ابیانه در حاشیه بهره برداری از ساختمان مهندسی دانشگاه کاشان اظهار داشت: یک میلیون و 140 هزار متر مربع از این فضاها توسط دولت و 960 هزار متر مربع نیز توسط خیرین ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه این تعداد متراژ شامل 470 پروژه می شود  افزود: 52 درصد از این فضاها توسط دولت و ازاعتبارهای عمومی و بقیه توسط خیرین و سایر منابع ساخته می شود.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان به لحاظ تعداد جذب خیرین و تنوع و متراژ فضاهای آموزشی و پژوهشی پیشتاز و  رتبه نخست را در کشور دارد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اظهار کرد و گفت: برای اتمام این طرحها چهار هزار و 400 میلیارد تومان نیاز است تا دو سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی اعتبارات جاری اختصاص یافته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری را 10 هزار و 700 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال جاری 19 درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: هشت هزار و 800 میلیارد تومان از این اعتبارات برای دانشگاه ها و 600 میلیارد تومان برای پژوهشگاه  ها و 140 میلیارد تومان هم برای پارک های علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

عسکریان ابیانه همچنین از اجرای طرح گوشه فاخر برای اولین بار در دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: این طرح از طرف وزارتخانه علو م، تحقیقات و فناوری به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد و این سازمان به شکل متمرکز ردیف اعتباری را برای اجرای آن تخصیص داده است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در اجرای این طرح تندیس مفاخر و مشاهیر علمی دانشگاه ها برای ارج نهادن و پاسداشت آنها در دانشگاه ها نصب می شود.

در این مراسم ساختمان دانشکده مهندسی دکتر ساتر و خانم کتابچی با حضور جمعی از خیرین به بهره برداری رسید.


( ۲ )

نظر شما :