پیام معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان به مناسبت پنجاه‌ ونهمین جشنواره سینمای جوان

۰۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۱ کد : ۸۱۶۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۵

پیشرفت همه‌جانبه جوامع و رشد و تعالی فرهنگی آن‌ها، منوط به شناسایی حقیقی نیازها و کشف کمبودها و استعدادها برای رفع نقایص و تمرکز هزینه‌ها بر نقاط تیره جامعه است. درک این‌همه، جز با آیینگی هنر مؤثر نیست و از این میان، چه هنری بهتر از هنرهفتم که برای ایجاد شفافیت بیش‌تر توانایی بیش‌تر و طبعاً رسالت بالاتری را به دوش دارد؟

دوربین‌ جوانانی که با دقت مسائل و مشکلات جامعه را رصد می‌کنند و با خلاقیت آن‌ها را در آثارشان منعکس می‌کنند، تصویر حقیقی و روشن‌تری از جامعه را بر پرده سفید سینما ثبت می‌کند و راه کسانی را که به پیشرفت همه‌جانبه جامعه دل بسته‌اند، هموارتر و آسان‌تر می‌کند.

 

این روزها کاشان، شهر فرهنگ و هنر و ادب، میزبان پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است و همه متولیان این هنر با تلاش شبانه‌روزی و بی‌شائبه می‌کوشند برای توان‌مندی‌های جوانان پرافتخار این منطقه، سند دیگری را به ثبت برسانند. قطعاً این حضور، بالندگی بیش‌تر هنر و هنرمندان را در پی خواهد داشت و وسیله‌ای است تا رسالت آگاهی‌بخشی هنر هفتم در ذهن تشنه و جست‌وجوگر علاقه‌مندان به خوبی به ثمر بنشیند.

 

دانشگاه کاشان در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی خود برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، خصوصاً در طیف مخاطبان جوان و با هدف پرورش و نمایش استعدادهای جوان باافتخار از این جشنواره حمایت می‌کند.

 

فرصت را مغتنم می‌شمارم و از همه اهالی دانشگاه و دوستداران هنر جهت حضور در مراسم اختتامیه پنجاه‌ونهمین جشنواره سینمای جوان که روز  دوشنبه 7 اسفندماه در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود، دعوت می‌نمایم.  قطعاً حضور علاقه‌مندان و مخصوصاً بزرگان و مسئولان منطقه در مراسم تجلیل از مقام هنرمندان جوان و بااستعدادی که در آغاز مسیر نام‌آوری و تجربه‌اند، کم‌ترین کار برای حمایت از آن‌ها است. امیدوارم همه ما برای انجام وظیفه خود در حمایت از هنرمندان جوان بیش‌تر اهتمام کنیم.

دکترحسین ستار


( ۱ )

نظر شما :