معاون آموزشی وزیر علوم: حدود ۲۳۵ هزار داوطلب در آزمون دکترای امسال شرکت کردند

۰۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۵ کد : ۸۱۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۲
معاون آموزشی وزیر علوم: حدود ۲۳۵ هزار داوطلب در آزمون دکترای امسال شرکت کردند

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کنکور سراسری دکترای سال 97 با شرکت حدود 235 هزار متقاضی در سراسر کشور برگزار می شود.

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در محل بازدید آزمون کنکور سراسری دکترا دانشگاه کاشان اظهار داشت: امسال 10 درصد از شرکت کنندگان دکترا در دانشگاه ها پذیرفته خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: امسال همچون سال قبل 50 درصد نمره پذیرش نهایی این افراد از طریق کنکور سراسری انجام و بقیه در اختیار دانشگاه هاست که ازطریق ارزیابی رزومه و مصاحبه انجام خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: امیدواریم که به تدریج بتوان بر اساس آن چیزی که در قانون تعریف شده سهم دانشگاه ها را در تشخیص و انتخاب داوطلبان مستعد بیشتر شود به گونه ای که سیاست تفویض اختیار به دانشگاه ها کماکان دنبال شود.

وی با بیان اینکه تفویض اختیار یکی از سیاست های آموزش عالی است که یکی از مصادیق آن پذیرش و جذب دانشجویان دکتراست خاطر نشان کرد: یکی از موارد دیگری که در این خصوص امسال تحقق پیدا خواهد کرد این است که از سال آینده درصد بالایی از مفاد آئین نامه های آموزشی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا  به دانشگاه ها واگذار خواهد شد.

دکتر شریعتی نیاسر افزود: این سیاست میدان عمل را برای رؤسای مراکز دانشگاهی فراهم خواهد کرد که متناسب با شرایط اقلیمی، منطقه ای و دانشگاهی بتوانند برخی از تبصره ها و بندهایی که به امور جاری و تحصیلی دانشجویان مربوط می شود خودشان تصمیم گیری کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه یکی از اثرات مهم این تفویض اختیار این است که سطح مسئولیت پذیری رؤسای دانشگاه ها بالا خواهد رفت خاطر نشان کرد: این تفویض اختیار مساوی است با افزایش سطح مسئولیت پذیری و پاسخ گویی که امیدواریم با اجرای این طرح مسئولین دانشگاهها بتوانند به خوبی جوابگوی نیاز دانشجویان باشند.

آزمون دکترای نیمه متمرکز سال 97 دانشگاه کاشان با شرکت یک هزار و 122 داوطلب برگزار شد.

 

 


نظر شما :