کسب رتبه دوم و سوم دانشگاه کاشان در مسابقات ماهواره مکعبی

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۹ کد : ۸۱۱۶ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۷۱

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از کسب رتبه دوم و سوم تیم دانشگاه کاشان در رقابت تعیین هدف علمی تاسواره ها ( cube sat) خبر داد.

دکتر مجید منعم زاده اظهار داشت: مراسم اختتامیه رقابت تعیین هدف علمی برای تاسواره‌ها با هدف تعریف مأموریت‌های علمی برای تاسواره‌ها با همکاری بنیاد نخبگان سعیدی و مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی همزمان با روز ملی فناوری فضایی در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات با حضور وزیر فناوری ارتباطات برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: از میان ۲۱ تیم دانشگاهی راه یافته به این رقابت، تیم مکعب سبز دانشگاه کاشان به سرپرستی دکتر سید علی حسینی تفرشی عضو هیات علمی گروه بیوتکنولوژی دانشگاه کاشان و تیم آفاق به سرپرستی محمدرضا علینقی دانشجوی مهندسی برق دانشگاه کاشان به ترتیب مقام های دوم و سوم را دریافت کردند.

دکتر منعم زاده افزود: این مسابقه ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است که با هدف جذب نیروهای متخصص و علاقه‌مند برای ورود به عرصه تحقیقات فضایی، ایجاد بسته مناسب تمرین عملی دانشجویان در زمینه‌های فضایی، شناسایی استعدادهای علمی و فنی در زمینه‌های فضایی و ترویج فناوری‌های فضایی و کاربرد آن در اقشار مختلف برگزار می‌شود.

 

 


( ۱ )

نظر شما :