اختتامیه رقابت تعیین هدف علمی برای تاسواره‌ها و برتری دانشگاه کاشان در این رقابت ها

۲۸ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۱ کد : ۸۱۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۶۵

مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی با همکاری سازمان فضایی ایران برگزار کرد.

رقابت تعیین هدف علمی برای تاسواره‌ها با هدف تعریف مأموریت‌های علمی برای تاسواره‌ها با همکاری سازمان  فضایی ایران، مجله­ ی نجوم و مؤسسه­ ی کارآفرینان و نوابغ سعیدی در ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ مصادف با روز ملی فناوری فضا، با اعلام برترین‌ها به کار خود پایان داد.

ایده برگزاری این مسابقه در بهمن ۱۳۹۵ توسط آقای دکتر رضا منصوری، رئیس موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، مطرح شد که مورد استقبال سازمان فضایی ایران قرار گرفت. پس از فراخوان عمومی، مقدمات برگزاری این مسابقه در تابستان 1396 با همکاری دانشگاه کاشان فراهم شد. در مرداد ماه 1396 به منظور تشریح هدف و آشنایی بیشتر داوطلبان با موضوع مسابقه، کارگاهی با عنوان کارگاه رقابت علمی تاسواره ها برگزار شد.

رئیس موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی در این باره گفت: پس از برگزاری این کارگاه که در آن به تشریح و توضیح کامل موضوع، هدف از برگزاری مسابقه و چگونگی تهیه پیشنهاده پرداخته شد، از میان 30 گروه داوطلب، 12 گروه دانش آموزی و دانشجویی پیشنهاده ­های خود را ارئه کردند، این پیشنهاده ­ها طی دو مرحله داوری و غربال شد. در آذرماه 1396، تیمهای انتخاب شده توسط داوران، پس از چندین نشست تخصصی، پیشنهادات نهایی خود را در خصوص تعیین هدف برای پرتاب تاسواره­­ها را جهت شرکت در رقابت نهایی ارائه کردند.

دکتر رضا منصوری اظهار  داشت: سرانجام در ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ مصادف با روز ملی فناوری فضایی طی مراسمی با حضور مهندس جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری  اطلاعات و دکتر براری رییس سازمان فضایی ایران برگزیدگان رقابت تعیین هدف علمی برای تاسواره‌ها معرفی شدند.

وی افزود: رتبه بندی نهایی تیمها، بر اساس سه شاخص ایده علمی، مباحث فنی و کار گروهی انجام شد و در نهایت، تیم "دیدگان دقیق آسمان" از دانشجویان دکترای دانشگاه زنجان در رتبه نخست و دو تیم "آفاق" و "مکعب سبز" از دانشگاه کاشان در رتبه دوم قرار گرفتند و سازمان فضایی ایران از تیمهای برگزیده با اهدای لوح سپاس و وجه نقد، تقدیر به عمل آورد.

 


نظر شما :