اولین دوره اصول استفاده از نوار کنزیوتیپ در آسیب های ورزشی در شهرستان کاشان برگزار شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۸ کد : ۸۱۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۶۲

مدیر تربیت بدنی دانشگاه کاشان گفت: اولین دوره اصول استفاده از نوار کنزیوتیپ در آسیب های ورزشی برای اولین بار در شهرستان کاشان با حضور 25 نفر از دانشجویان رشته تربیت بدنی پردیس خواهران و مربیان خانم شهرستان کاشان از تاریخ 14 لغایت 16 بهمن ماه در پردیس خواهران دانشگاه کاشان زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.

محمد رمضانی علوی اظهار داشت: در این دوره که با حضور سرکار خانم دکتر واشقانی فراهانی، مدرس و پزشک تیم های ملی بانوان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد شرکت کنندگان اصول استفاده از نوار کنزیوتیپ در آسیب های ورزشی را فرا گرفتند.

در پایان دوره کلیه شرکت کنندگان کارنامه موفقیت اصول استفاده از نوار کنزیوتیپ در آسیب های ورزشی تحت نظر فدراسیون پزشکی ورزشی را کسب کردند.

نوار کنزیو تیپ که معمولا” کنیزیو یا کینزیو تیپ هم تلفظ می شود یک نوار کششی و ارتجاعی است که قابلیت کشیدگی بالایی دارد و می تواند برای درمان و همچنین اصلاح عملکرد مورد استفاده قرار گیرد. کنزیو تیپ از پوشش کتانی که بر روی فیبرهای کششی قرار دارد، ساخته شده است و از حالت کشسانی پوست تقلید شده است.

این نوار بازخوردهای حس حرکتی را مهیا می سازد که با فعال سازی پاسخ های عصبی عضلانی باعث فعال شدن عضلات می شود به طوری که شما به هیچ وجه احساس درد یا ناراحتی نخواهید کرد و در فعالیت های ورزشی به انقباض و استقامت عضلات کمک خواهد کرد.


( ۱ )

نظر شما :