معاون فرهنگی دانشگاه کاشان: بیش از ۸۰۰ عنوان فعالیت فرهنگی امسال در دانشگاه انجام شده است

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۴ کد : ۸۰۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۹۳

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: در سال جاری بیش از 800 عنوان فعالیت فرهنگی در این دانشگاه برگزار شده است.

دکتر حسین ستار در دیدار با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد رحلت فاطمه زهرا (س)اظهار داشت: منشور دانشگاه در فعالیتهای فرهنگی منویات مقام معظم رهبری و فرمایشات امام خمینی(ره) و قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی است .

 وی اولویت کار فرهنگی در سند راهبردی دانشگاه و حمایت مسئولان و تلاش مدیران و کارشناسان و همدلی تشکلها و مجموعه های دانشجویی و اساتید و کارکنان را  از عوامل موفقیت و رشد فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه کاشان دانست.

وی تلاش در جهت رشد معنوی و اخلاقی دانشگاهیان توام با رشد علمی و فراهم سازی زمینه جذب و حفظ استعدادهای خلاق و نوآور را از اهداف برنامه های فرهنگی دانشگاه بیان کرد و افزود: دانشگاه در بعد فرهنگی تلاش داشته تا زمینه ساز رشد دانشجویان و کارکنان و اساتید را در ابعاد انسانی الهی فراهم و تقویت بنیه معنوی دانشجویان را مورد توجه داشته باشد.

دکتر ستار حمایت و آماده کردن پایان نامه و انجام پژوهش با موضوع فرهنگی برمبنای حرکت علمی در حوزه فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: همدلی و تعاون و همراهی ارکان مختلف دانشگاه از استاد و دانشجو و مدیریت برای ترویج و ارتقاء فرهنگ در دانشگاه لازم است.

وی به رشد فعالیت های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت های سیاسی این دانشگاه 100 درصد؛ انجمنهای علمی 26 و مذهبی 56 درصد  نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین فعالیتهای فرهنگی دانشگاه در حوزه انجمنهای علمی بوده است خاطر نشان کرد:  بیش از 30 عنوان کرسی آزاد اندیشی و زنگ اندیشگاه در این دانشگاه برگزار شده است.

دکتر ستار به تلاش برای ایفای نقش علمی و فرهنگی در حوزه شهری اشاره کرد و افزود: بزرگداشت شهید فارسی و کنفرانس اجلاس استانی نماز و برگزاری همایشها و کارگاههای متعدد در حوزه شهری و بزرگداشت عالمان از جمله این برنامه ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بین الملل نیز نقش معماری و هنر در گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب در اردیبهشت در دانشگاه کاشان برگزار خواهد گردید.

معاون فرهنگی و سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه کاشان به فعالیتهای خیرین در برنامه های فرهنگی و دانشجویی اشاره کرد و افزود: کتابخانه بنیاد مطهر با مجموعه ای بالغ بر4420 عنوان کتاب  در حال خدمت رسانی به  حدود ۲۵۰۰ عضو می باشد.

وی به سه هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد دو هزار نفر از دانشجویان خانم هستند و درک شرایط اقتصادی و فراهم کردن بستر مناسب برای تحصیل دانشجویان لازم دانست.

دکتر ستار به 500 میلیون تومان سرمایه صندوق خیریه قرض الحسنه فاطمه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 96حدود 220 میلیون در قالب قرض الحسنه جهت خوابگاه و شهریه و 42 میلیون وام شرافتی به دانشجویان پرداخت شده است.


( ۱ )

نظر شما :