شهردار کاشان: توسعه و آبادانی شهر در گرو همکاری با دانشگاه و مطالعات علمی است

۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۱ کد : ۸۰۶۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۳۱

شهردار کاشان گفت: برای توسعه و آبادانی شهر به تعاملات و همکاری دانشگاه و ارائه راهکارهای علمی نیاز است.

مهندس سعید ابریشمی راد در نشست اعضای هیات رئیسه دانشگاه با اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، با اشاره به اینکه کاشان قطب صنعت گردشگری و توریسم است اظهار داشت: باید سعی نمائیم توسعه اقتصاد شهری را مبتنی به توریسم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جذابیت های شهر کاشان نباید تنها به بناهای تاریخ معطوف شود افزود: باید بنای شاخص شهری معاصر  فضاهایی را در خور این شهر فرهنگی برای توریست و نسل آینده ایجاد نمائیم.

شهردار کاشان این شهر را نیازمند موزه و کیفیت بصری و سالن کفرانس اجتماعات عظیم دانست و افزود: برای طراحی شهری نیازمند دانشجویان فعال و استادان دانشگاه کاشان در رشته های طراحی شهری، معماری و هنر هستیم.

وی همکاری دانشگاه را برای توسعه شهر در تمامی زمینه ها خواستار شد و افزود: شناسایی نازیبایی های شهر و ارائه راهکارهایی برای طراحی هرچه بهتر شهر و فراهم کردن فضای با نشاط و شاداب در شهر همکاری دانشگاه نیاز است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل های دانشگاه کاشان، نقش دانشگاه را برای توسعه شهر و رفع نیازها و مشکلات شهر حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه باید برای حل مسایل شهر کاربردی وارد شود .

مهندس علی رسول زاده اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز توسعه یافتگی دانست و اظهار داشت: استادان دانشگاه باید با ایمان دکامل در این زمینه کار زیربنایی را انجام دهند.

وی بیکاری و اشتغال جوانان را یکی از مهمترین مسایل شهر عنوان کرد و افزود: باید زمینه های اشتغال جوانان به خصوص جوانان تحصیلکرده را با برگزاری دوره های و کارگاه های آموزشی و کارآفرینی فراهم کنید.

رسول زاده دانشجویان را سرمایه های جامعه دانست و خاطر نشان کرد: در مسایل اجرایی شهر باید از توان و نظرات دانشجویان استفاده کرد.

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر کاشان نیز نقطه نظرات و دیگاه های خود را در خصوص تعاملات هر چه بیشتر مجموعه شهری با دانشگاه ارائه کردند.

 


نظر شما :