رئیس جدید دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان معرفی شد

۲۷ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۲:۴۴ کد : ۸۰۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۱۱

رئیس جدید دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان روز دوشنبه 26/5/88 با حضور مسئولان و معاونان این دانشگاه معرفی شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین،‌ضمن قدردانی از تلاش‌های دو ساله دکتر عباس کتابی، رئیس قبلی دانشکده مهندسی در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و توسعه رشته‌ها، ادامه مسیر و کسب تجارب و تعامل رئیس جدید این دانشکده با ایشان را برای ارتقاء این دانشکده خواستار شد.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، دانشکده مهندسی را از افتخارات دانشگاه کاشان دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده مهندسی در اول مهرماه سال جاری، شاهد تحولات علمی، پژوهشی و آموزشی در این دانشکده باشیم.

وی، ارتباط با صنعت را از جمله ضروریات دانشکده مهندسی برشمرد و افزود: از آنجا که دانشکده مهندسی رتبه اول ارتباط با صنعت را در بین دانشکده‌های دانشگاه دارد و با توجه به وجود 650 شرکت و کارخانه‌ صنعتی در شهرستان کاشان، هر استاد باید دست کم یک طرح پژوهشی با شرکت‌های خارج از دانشگاه داشته باشد.

رئیس دانشگاه کاشان،‌ راه‌اندازی رشته‌های جدید مورد نیاز شهرستان را از دیگر ضروریات دانست و گفت: با توجه به راه‌اندازی دومین سایت خودروسازی و تولید انواع خودرو و اینکه شهرستان کاشان قطب خودرو سازی ایران می‌شود ایجاد رشته خودرو و موتور استراتژیک و پژوهشکده خودرو در دانشگاه کاشان لازم دانست.

دکتر ساداتی‌نژاد، ایجاد رشته‌های انرژی و صنایع را هم پیشنهاد کرد و اظهار داشت: از آنجا که دریاچة نمک یکی از سرمایه‌ها و پتانسیل‌های منطقه کاشان است، می‌توان با ایجاد مرکز تحقیقات مرتبط، طرح‌های مختلف پژوهشی را در این زمینه ارائه کرد.

وی، راه‌اندازی هر سال یک دورة دکترا در دانشکده مهندسی و انتشار نشریه علمی، پژوهشی را از رئیس جدید دانشکده مهندسی خواستار شد.

دکتر عباس کتابی رئیس قبلی دانشکده مهندسی هم در این نشست با قدردانی از تعامل و همکاری کارکنان دانشکده مهندسی در طول دوران تصدی خود با ایشان گفت: در این مدت رشته‌های دکترای مکانیک، دکترای شیمی، کارشناسی ارشد کامپیوتر، کارشناسی ارشد مهندسی معدن و عمران در این دانشکده ایجاد شد.

وی، ایجاد رشته‌های صنایع و متالوژی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این دانشکده دانست و ابراز امیدواری کرد در سال‌‌های آینده با همکاری مسئولان و اعضای هیأت علمی این رشته‌ها در این دانشکده ایجاد شود.

به گفته وی، پیگیری و راه‌اندازی دو مجله علمی پژوهشی انرژی و مدل‌سازی و شبیه‌سازی هم از برنامه‌های در دست اقدام دانشکده مهندسی است.

دکتر سیدعباس طاهر، رئیس جدید دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان هم گفت: دانشکده مهندسی این دانشگاه در حال حاضر هشت رشته گرایش آماده ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان است.

وی، رشد و ارتقاء رشته‌ها، انتشار مجلات علمی پژوهشی انرژی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی و مجله کامپیوتر و ارتباط نزدیک با صنعت و ایجاد رشته‌های جدید بین رشته‌ای را از جمله اهداف خود ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا با تعامل مسئولان بتواند منشأ خدمات ماندگاری برای این دانشگاه باشد.

 

 

 


نظر شما :