برتری دانشگاه کاشان در حوزه مدیریت سبز

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۱ کد : ۸۰۳۵ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۴۴۲۱

رئیس دانشگاه کاشان برتری این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز را از افتخارات دانشگاه  بیان کرد و افزود: در کنگره بین المللی مدیریت سبز که بهمن ماه جاری در مشهد برگزار می شود از دانشگاه کاشان به عنوان برترین دانشگاه مدیریت سبز تجلیل می شود.

دکتر  عباس زراعت در مراسم جشن استقبال از دهه مبارک فجر، کسب رتبه اول دانشگاه کاشان در بهره وری پژوهشی در میان دانشگاه های جامع و کسب رتبه دوم در حوزه نانو را از دیگر افتخارات اخیر این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه کاشان با تلاش و کوشش پیگیر مدیران و اعضای هیات علمی به جایگاه شایسته ای در توسعه علمی و بین المللی گام برداشته است.

وی از جمله ماموریت های دانشگاه کاشان را برنامه محوری، ارتباط با جامعه و صنعت و بین المللی شدن ذکر کرد و اظهار داشت: در راستای بین المللی شدن، ستاد بین المللی سازی در دانشگاه تشکیل شده است و اقدامات مؤثری در این خصوص انجام شده است.

وی تاسیس مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، چاپ دو مقاله به همت محققان این مؤسسه در مجله بین المللی ساینس، جذب دانشجویان خارجی، تشکیل کرسی های وقفی و برگزاری کلاس های آنلاین را از جمله فعالیت های بین المللی این دانشگاه بیان کرد و افزود: همچنین به زودی آزمایشگاه بین المللی باستان سنجی و شعبه آی سی تی پی در دانشگاه راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به قرار گرفتن این دانشگاه جزء یک درصد برتر دانشگاه های جهان خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان از معدود دانشگاه هایی است که 5 دانشمند بین المللی دارد.

وی به برگزاری سه کنگره علمی بین المللی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای بین المللی شدن حدود 60 فعالیت بین المللی در سال جاری در دانشگاه انجام شده است.

وی ارتباط با جامعه را از دیگر ماموریت های دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه ایجاد شده است تا بتوان با ارائه راهکارهای علمی نیازها و مشکلات جامعه مرتفع شود.

دکتر زراعت با اشاره به دیگر ماموریت  دانشگاه  که ارتباط با صنعت است افزود: مرکز تجاری سازی و نوآوری، میز صنعت و هنر و فرهنگ، مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه ایجاد شده و سعی داریم با ایجاد این مراکز اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم سازیم.

وی همچنین از ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه خبر داد و افزود: امید است تا با اینگونه فعالیت ها کاشان به قطب بازی های رایانه ای  و انیمیشن و همچنین با ایجاد مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی و اسانس به قطب گیاهان دارویی و اسانس تبدیل شود.

دکتر زراعت از دیگر افتخارات دانشگاه را حمایت های خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و اظهار داشت: به همت خیرین ارجمند دهه فجر امسال خوابگاه مهندس مبینی و خانم یار احمدی افتتاح و در ماه آینده هم فاز دو ساختمان مهندسی خیرین دکتر ساتر و خانم کتابچی افتتاح خواهد شد.


( ۴ )

نظر شما :