جلسه هم اندیشی استادان با موضوع بررسی حوادث اخیر در کاشان برگزار شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۰:۱۰ کد : ۸۰۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۳۳

جلسه هم اندیشی استادان دانشگاه کاشان در آستانه دهه فجر و همچنین ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در تالار اجتماعات دفتر ریاست دانشگاه برگزارشد.

در این جلسه با شکوه پس قرائت آیاتی چند از کلام نورانی وحی، مهندس مومنیان معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان درباره عوامل و زمینه های حوادث و نا آرامی های اخیر کاشان سخنرانی و تحلیل کرد.

وی هرچند مشکلات معیشتی و اقتصادی را در ایجاد نارضایتی مردم مؤثر می دانست اما با توجه به سن پایین بیشتر معترضان، تحریکات سیاسی داخلی و خارجی را عامل اصلی به خیابان کشاندن این جمعیت نوجوان و جوان معرفی کرد.

فرماندار کاشان خویشتن داری نیروهای انتظامی را ستود و گفت: در این اعتراض خیابانی هیچ اسلحه ای از سوی مأموران امنیتی استفاده نشد و حتی خونی از بینی کسی نریخت.

وی همچنین راهپیمایی باشکوه مردم را در روز بعد از حادثه (که با مجوز فرمانداری برگزار شد) در پایان دادن به اجتماعات غیر قانونی، مؤثر و راهگشا دانست.

فرماندار کاشان همکاری دانشگاهیان را در تحلیل وقایع اخیر خواستار شد و افزود: باید اساتید دانشگاه ها نا آرامی های اخیر را از ابعاد مختلف آسیب شناسی و تحلیل کنند .

در پایان چند تن از استادان با طرح سوالات و انتقادات ، در باره ریشه این حوادث و چگونگی مدیریت آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.این جلسه مورد استقبال چشمگیر و فعال استادان واقع شد.

 


نظر شما :