سردار فضلی: تکلیف مداری از ویژگی های بارز شهید فارسی است

۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۳۹ کد : ۷۹۸۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۹۲

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، تکلیف مداری را از ویژگی های بارز شهید فارسی عنوان کرد و گفت: شهید حاج علی فارسی الگوی مدیریت جهادی را در عمل و در میدان مبارزه به اثبات رسانید .

 سردار علی فضلی ، در کنگره سردار جهاد گر شهید حاج علی فارسی که در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزارشد، گفت: رزمندگان دلاور اسلام همچون شهید علی فارسی در دوران هشت سال دفاع مقدس عامل به احکام الله بودند و با الگوی مدیریت جهادی از جمله در قالب جهاد سازندگی با همه امکانات برای دفاع از اسلام و کشور روانه جبهه های حق علیه باطل شدند.

به گفته وی، سردار جهادگر شهید حاج علی فارسی در میدان مبارزه با دشمن تنها یک فرد نبود بلکه به عنوان یک گردان به تنهایی تمامی عملیات‌ها را پشتیبانی می کرد و برای عهد و پیمانی که برای پشتیبانی از جنگ و جبهه بسته بود تا آخرین لحظه عمر با برکت خود وفاردار به عهد و پیمان خود بود تا به شهادت رسید.

سردار فضلی، گفت: شهید فارسی عمر خود را صرف خدمت به دین نظام و مردم در بخش های مختلف به ویژه در جهاد سازندگی و مهندسی رزمی جهاد کرد و امروز این شهید بعنوان الگوی شهید کارمند و شهید شاخص کارمندان کشور به  مردم ایران به ویژه به نسل جوان معرفی می شود.

سردار فضلی در ادامه رمز موفقیت رزمندگان اسلام طی 8 سال دفاع مقدس را احساس به تکلیف دانست و اظهار داشت: این روحیه جهادی رزمندگان اسلام بود در سراسر جبهه های نبرد با دشمن بود که منجر به پیروزی سپاه اسلام بر سپاه کفر صدام شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه اداری و مدیریتی در ذهن و فکر رزمندگان اسلام جایگاهی نداشت بلکه نگاه آنها نگاه تکلیف مدار بود، عنوان کرد: این ابتکار جهادی رزمندگان اسلام بود که همه  تجهیزات و امکانات موجود  در سراسر کشور را سازماندهی کرد و به جبهه ها ارسال کرد و جبهه ها را پشتیبانی کرد.

مهدی گلی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران نیز در ادامه کنگره با اشاره به بخشی از اقدام های صورت گرفته از سوی 540 هزار نفر جهادگر در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: شمار جهادگران شهید دوران جنگ تحمیلی بیش از سه هزار و 300 نفر است، 10 هزار نفر جانباز داریم و یک هزار و 200 نفر آزاده از دیگر افتخارات سنگرنشنیان بی سنگر در دوران جنگ تحمیلی بود.

وی، از شهید فارسی بعنوان نمونه ای از مدیریت جهادی نام برد و عنوان کرد: نسل جوان امروز به مدیریت جهادی نیاز دارد و یکی از راههای رسیدن به مدیریت جهادی در کشور معرفی سردار شهید حاج علی فارسی به نسل جوان است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران مدیریت جهادی را راه برون رفت مشکلات دانست و افزود: برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، هیچ راهی به غیر از ادامه راه شهیدان، مدیریت جهادی و تبعیت از رهبری نیست.

 


( ۲ )

نظر شما :