کنگره بزرگداشت سردار جهادگر 'علی فارسی' شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور برگزار شد

۲۱ دی ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۱ کد : ۷۹۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۶۵۸

کنگره بزرگداشت سردار جهادگر 'علی فارسی' شهید شاخص سازمان بسیج کارمندان کشور  با جضور جمعی از شخصیت های کشوری و لشکری در دانشگاه کاشان برگزار شد.

  معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان در این مراسم گفت: پرداختن سطحی به دوران دفاع مقدس اثرگذاری مورد نظر را بر نسل آینده کشور ندارد و باید محتوای ژرف تر و پربارتر مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا مومنیان اظهار داشت: پرداختن به ژرفای مسائل دوران هشت سال دفاع مقدس در حوزه های گوناگون از جمله از دید روانشناسی و جامعه شناسی نیازمند تخصص است که باید دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی در این زمینه ورود کنند.

وی با بیان اینکه فضای دوران دفاع مقدس دور از دسترس جوانان است افزود: بخشی از آن ناشی از نقشه های شوم دشمنان نظام و مشکلات موجود در حوزه اقتصادی و کارآفرینی طی سال های پس از جنگ است که می توان این امر را در اغتشاش های هفته های گذشته دید.

فرماندار کاشان بیان کرد: دشمن با سوء استفاده از احساسات برخی جوانان که دوران دفاع مقدس را ندیده و هنوز به مرحله دغدغه معیشت و اشتغال نرسیدند، سرمایه های کشور را واردار به تعرض به بیت المال کردند، چرا که محتوای پربار مبانی اسلام خوب عرضه نشده است.

وی اضافه کرد: گرچه تلاش های موثری از جمله در حوزه هنر انجام شده اما این همه کار نیست و آنچه در دوران دفاع مقدس رخ می داد از ایجاد خاکریزها و ساخت پل تا تعمیر و نگهداری تجهیزات و ادوات جنگی و خودروها همه با استفاده از دانش بومی بود.

در این مراسم از کتاب های «آفتاب کویر» و «جهادگران سنگر عاشقی» و نرم افزار «سردار جهادگر شهید حاج فارسی» رونمایی شد.

شهید علی فارسی در سال 1331 در خانواده‌ای مذهبی در کاشان متولد شد و پس از مبارزات انقلابی در زمان ستم شاهی پس از پیروزی انقلاب هسته اولیه جهاد سازندگی کاشان را به همراه جمعی از دوستان خود بنا نهاد و در قسمت‌‌های مختلف تلاش‌های فراوانی برای کمک به اسلام و انقلاب انجام داد.

با آغاز جنگ تحمیلی به همراه جهاد سازندگی کاشان وارد عرصه یاری به رزمندگان اسلام شد و به دفعات به جبهه عزیمت کرد و در عملیات‌های مختلف شرکت نمود، همچنین با تشکیل ستاد کمک رسانی به مناطق جنگی کاشان در کنار سایر همرزمان و دوستانش در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و سوق دادن امکانات جهاد و ادارات به مناطق جنگی کمک شایانی نمود.

شهید فارسی پس از مدتی، فرماندهی امور جنگ جهاد استان اصفهان را برعهده گرفت و در عملیات‌های مختلف شرکت نمود و رشادت‌های زیادی در جبهه‌های حق علیه باطل داشت تا در نهایت در سال 65 در منطقه عملیاتی کربلای پنج با اصابت گلوله توپ دشمن به خودرویش به شهادت رسید.

 


نظر شما :