رئیس دانشگاه کاشان: برگزاری کنگره شهدا گامی ارزشمند برای تبیین اهداف شهداست

۱۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۱ کد : ۷۹۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۴۸

رئیس دانشگاه کاشان گفت: برگزاری کنگره شهدا گامی ارزشمند در شناساندن اهداف شهدا به نسل جوان است.

دکتر عباس زراعت در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره بزرگداشت سردار جهادگر شهید علی فارسی اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهدا و برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا می تواند نقش بسزایی درشناساندن این شهدا به نسل های بعدی وانتقال ارزش های آنها داشته باشد.

وی با قدردانی از ستاد برگزاری این مراسم، لزوم اهتمام و تلاش بر هر چه باشکوه  برگزار شدن این کنگره را تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه و کشور، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی آن به نسل جوان ضروری است.

دکتر زراعت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: این امنیت، عزت، اقتدار، پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف و به ویژه در مباحث علمی و دانشگاهی به برکت ایثارگری های شهدا و همچنین صبر و بردباری خانواده‌های معزز شهدا بوده است، از این رو ما باید قدردان این نعمت بوده و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار  داد و افزود: اولویت برنامه های فرهنگی دانشگاه تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس و فرهنگ انقلاب و جنگ است.

دکتر حسین ستار برگزاری کنگره سردار شهید علی فارسی در دانشگاه کاشان را افتخاری بزرگ برای این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: اخلاص و تواضع فوق العاده سردار علی فارسی از ویژگی های شخصیتی و سجایای اخلاقی این شهید والامقام بود.

آقای محمد نظر دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت سردار جهادگر شهید علی فارسی هم در این نشست با قدردانی از همکاری و مساعدت دانشگاه در برگزاری این مراسم اظهار امیدواری کرد برگزاری این کنگره ها زمینه ای را برای ترویج فرهنگ جهاد و جنگ و مقاومت در بین دانشجویان فراهم سازد.

کنگره بزرگداشت سردار جهادگر شهید علی فارسی شهید شاخص بسیج کارمندان کشور و فرمانده پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان اصفهان با حضور شخصیت های برجسته کشوری مراه با برنامه های متنوع در روز پنجشنبه 96/10/21 از ساعت 8:30 در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 


نظر شما :