استاندار اصفهان: کاشان شناسنامه فرهنگی، هنری و تاریخی است

۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۲ کد : ۷۹۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۵
استاندار اصفهان: کاشان شناسنامه فرهنگی، هنری و تاریخی  است

استاندار اصفهان گفت: شهر کاشان شناسنامه فرهنگی، هنری و تاریخی است.

محسن مهرعلیزاده در همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران در دانشگاه کاشان از برگزارکنندگان این همایش که در راستای معرفی شخصیت ها و آثار گذشتگان همت می گمارند قدردانی کرد و افزود: شخصیت هایی همچون بزگان  خاندان غفاری  الگویی برای آیندگان هستند و  برگزاری این برنامه ها برای آگاهی نسل جوان ضروری است.

وی خانه های تاریخی کاشان را سرمایه ای عظیم برای  این شهر دانست و اظهار داشت: خانه های تاریخی، شناسنامه فرهنگی، هنری و تاریخی  این خطه است که به عنوان یک امکان برای جذب توریست در این شهر وچود دارد

وی با بیان اینکه این خانه های  به ظاهر کلنگی را به هیچ وجه امروز  نمی شود  با  صرف میلیاردها دلار ایجاد کرد افزود: حفظ و مرمت این خانه ها و تبدیل آن  به مکان هایی برای اقامت توریست ها توسعه اقتصادی این شهر را به همراه دارد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: خانه های تاریخی می تواند علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر این شهر معرف آثاری زیبا از هنر ایراتیان  به جهانیان باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعتی که در اینجا رشد کرده صنعت مردمی بوده و فرشبافی به عنوان صنعت سنتی در اینجا رونق داشته است خاطر نشان کرد: آنچه که از میان مردم برخاسته، پایداری و ماندگاریش  زیاد است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه شرکت های عظیمی  وجود دارد که میلیاردها دلار برای آن هزینه شده ولی متاسفانه به دلیل عدم مدیریت مشکلاتی برای آنها موجب شده است افزود: این صنعت های بومی  چون  متناسب با  نیازها و موجودیهای جامعه  شکل گرفته پایدار مانده و ماندگاریش بیشتر است.

استاندار اصفهان از مسئولان مربوطه خواست تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم زمینه جذب نیروی انسانی در جهت ارتقای این سرمایه ها  را ایجاد کنند.


نظر شما :