کمال الملک مظهر استقلال شخصیتی و هنری بود

۰۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۱ کد : ۷۹۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۹
کمال الملک  مظهر استقلال شخصیتی  و هنری بود

رئیس دانشگاه کاشان کمال الملک را  مظهر استقلال شخصیتی  و هنری دانست و گفت: کمال الملک شخصیتی است که زیر بار زور نرفت ،شاگرد پروری کرد ،وطن دوست بود و در غرب هنر نقاشی خودرا ارتقاء داد و دوباره به کشور بازگشت.

دکتر عباس زراعت در همایش خاندان غفاری در تاریخ هنر ایران با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم از جوانان خواست تا از این شخصیت های برجسته کشور الگو گیرند و در راستای رشد و تعالی کشور از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که بخواهند یک کشور را نابود کنند ابتدا سریع از بین بردن الگوها و مشاهیر آن می روند تا مردم و بویژه جوانان نتوانند از این الگوها سرمشق بگیرند بنابراین مراکز علمی کشور وظیفه دارند این الگوها را به جوانان معرفی کنند که یکی از آنها کمال الملک است.

وی یکی از ماموریت های اصلی دانشگاه را جامعه محوری بیان کرد و افزود : کاشان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های توانمندی است که وظیفه داریم به خوبی از آن استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه فعالیت های این دانشگاه نیز در راستای توجه به پتانسیل های این منطقه بوده است اظهار داشت: دانشگاه کاشان با استفاده از ظرفیت های منطقه توانست طی دو سال از پله 21 به رتبه 10کشوری جهش پیدا کند و در رده بین المللی قرار گیرد و بالغ بر ۶۰ فعالیت مهم بین المللی انجام دهد که یکی از آنها تحقیقات در کویر لوت و چاپ مقاله در ساینس می باشد که برای نخستین بار در کشور رخ داد.

وی پروژه رصدخانه کامو  را از دیگر پتانسیل های منطقه کاشان بیان کرد و افزود: این پروژه  تنها پروژه تحقیقاتی ملی است که  پژوهشگاه آن در دانشگاه کاشان قرار می گیرد و امیدواریم با بهره برداری این رصدخانه ،  کاشان به یک شهر جهانی و بین المللی تبدیل شود.

دکتر زراعت تاسیس شعبه آی سی تی پی را از دیگر فعالیت های بین المللی دانشگاه عنوان کرد که عمده کارهای آن انجام شده و هتل تحقیقاتی آن با کمک خیرین عزیز راه اندازی شده است.همچنین کانون ملی فرش و گل محمدی که در کاشان تاسیس گردیده است یکی دیگر از پتانسیل های دانشگاه کاشان است که می تواند زمینه جهانی شدن و توسعه این شهر را فراهم کند.

رئیس دانشگاه کاشان به برگزاری سه کنفرانس بین المللی در سال جاری و آتی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از آنها با نام کنفرانس ریاضیات و معماری در ماه گذشته برپا شد و یکی دیگر با عنوان تاثیر نقش معماری اسلامی در جهان عرب و سومی با نام گل محمدی و اقتصاد آن در جهان به زودی برپا می شود که امید است برگزاری این کنفرانس ها بتواند زمینه بین المللی شدن و توسعه این شهر را فراهم سازد.


نظر شما :