استاندار اصفهان: کاشان می تواند قطب گردشگری کشور شود

۰۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۰ کد : ۷۹۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۶۲

استاندار اصفهان گفت: کاشان می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

دکتر مهرعلیزاده در جلسه شورای اداری که در دانشگاه کاشان برگزار شد، به پتانسیل های این شهر در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و افزود: ستارگان و شخصیت های بزرگی از  این دیار  در تاریخ ایران درخشیده اند و این شهر می تواند به مرکز توسعه فرهنگی و هنری در عرصه های مختلف تبدیل شود.

وی همت و اراده مسئولان را راه برون رفت مشکلات و توسعه دانست و اظهار داشت: ام الامراض مشکلات استان بروکراسی سنگین اداری است که باید از بروکراسی اداری بیرون آمده و خود را وقف مردم کنیم و با استفاده از پتانسیل  های موجود در راستای توسعه و پیشرفت شهر منطقه و کشور استفاده نمائیم.

وی فرش، اسانس و گلاب را از مهمترین صنایع این شهر دانست و خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم تا این صنایع را رقبا در بازارهای خارجی بربایند و به نام صنعت خود استفاده نمایند.

استاندار اصفهان خانه های قدیمی را از مهمترین منابع صنعت گردشگری در کاشان  ذکر کرد و افزود: باید راه را باز کرد  تا خانه های روح دار قدیمی این شهر  به مراکز اقامتی و توریستی گردشگران تبدیل شود تا بتوانیم فرهنگمان را به جهانیان عرضه نماییم.

مهر علیزاده فراهم کردن زمینه های چرخه تولید و اشتغال را از مسئولان خواستار شد و افزود: زمینه های اشتغال وجود داردو ما باید  با کمک بخش خصوصی فرصت های اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم .

وی تسهیل  در اعطای مجوز برای تاسیس بیمارستانهای خصوصی، نمایشگاه بین المللی ، کمرگ و منطقه آزاد را از دیگر موارد برای این شهر دانست و افزود: سرنوشت کشور بدست همه است و همه باید برای توسعه و آبادانی همت کنیم و باید مراقبت کنیم حتی یک نفر کارگر بیکار نشود و آنهایی هم که بیکار شده اند اشتغال برایشان فراهم شود .

استاندار اصفهان به منظور شرکت در همایش خاندان غفاری به کاشان سفر داشتند.


نظر شما :