تولید سالانه ۶۰ میلیون ریال نهال و گل در دانشگاه کاشان

۲۴ تیر ۱۳۸۸ | ۱۵:۱۰ کد : ۷۹۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۱۱

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت: سالانه بیش از 60 میلیون ریال نهال درخت و گل در این دانشگاه تولید می‌شود.

محسن قرآنی‌نیا با اعلام این مطلب افزود: سال گذشته حدود 700 تا 800 اصله نهال و 800 جعبه گل نشایی در خزانة نهالستان این دانشگاه تولید و به مصرف فضای سبز دانشگاه می‌رسد.

وی اظهار داشت: زیتون تلخ و تولید بیش از هفت نوع گل رز، فلفل زینتی، بادمجان زینتی، پرپوش، جعفری و گل تکمه‌ای از انواع تولیدات نهال و گل این دانشگاه است.

به گفته وی، در مجموعة یک و نیم هکتاری فضای سبز پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان سالانه سه تن گل محمدی تولید می‌شود.

کارشناس مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان، کل مجموعة فضای سبز دانشگاه کاشان را 30 هکتار ذکر کرد و افزود: میزان سرانة فضای سبز در این دانشگاه به ازای هر نفر 43 مترمربع است که این آمار طبق استاندارد ملی 20 مترمربع است.

وی افزایش شش هزار و 600 مترمربع فضای سز در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه و فضاشکنی و آماده‌سازی دوهزار مترمربع در مجموعه فیض و بسترسازی و خاکریزی اطراف دانشکده مهندسی برای فضای سبز را از اقدامات فضای سبز این دانشگاه در سال جاری ذکر کرد.

قرآنی‌نیا، از ایجاد سه هزار مترمربع فضای سبز در جوار مزار شهدای گمنام این دانشگاه خبر داد و گفت: مطالعه طرح معماری فضای سبز و جدول‌گذاری و فضاشکنی برای اجرای این طرح شروع شده که در آینده‌ای نزدیک این طرح تکمیل می‌شود.

وی مطالعه طرح آبیاری قطره‌ای به جای آبیاری سنتی و بارانی را از دیگر اقدامات در دست اجرای فضای سبز اشاره کرد و افزود: در صورت تخصیص اعتبار طرح آبیاری قطره‌ای در پنج هکتار از فضای سبز این دانشگاه اجرا می‌شود.

قرآنی‌نیا، با اشاره به اینکه هر ماه به طور متوسط 175 میلیون ریال صرف نگهداری و خرید ملزومات و حقوق پرسنل مجموعه فضای سبز دانشگاه می‌شود گفت: توسعه و نگهداری فضای سبز دانشگاه مرهون فعالیت‌های کارکنان فضای سبز است که باید به این قشر زحمت‌کش با ارائه تسهیلات و امکانات همچون دیگر نیروهای دانشگاه توجه شود. دانشگاه کاشان 40 نفر نیروی انسانی فعال در فضای سبز دارد.

 

 

 


نظر شما :