مصوبه ستاد زلزله در وزارت علوم

۰۴ دی ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۷ کد : ۷۸۹۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۶

دومین جلسه ستاد راهبردی زلزله بعد از ظهر روز دوشنبه  چهارم دی ماه با حضور معاون اداری و مالی وزارت، مشاور علمی رییس جمهور،آقای مهندس سعیدی ،مدیر کل طرح های عمرانی وزارت ،دکتر سمنانیان، رییس دانشگاه کاشان ،روسای پژوهشکده های زلزله و مواد در وزارت علوم تشکیل گردید.

در این جلسه مقرر شد روستای نمونه توسط دانشگاه کاشان انتخاب نهایی شده و عملیات بازسازی توسط این دانشگاه شروع کند.ستاد بازسازی هرچه سریع تر در دانشگاه شکل گرفته و دانشگاههای سراسر کشور و خیرین کمک های خود را به حسابی که دانشگاه کاشان بدین منظور افتتاح می نماید واریز نمایند.

همچنین مقرر شد نیازهای دانشگاه برای بازسازی به ستاد راهبری  وزارت اعلام گردد تا دانشگاهها و خیرین امکانات خود را در اختیار این دانشگاه قرار دهند.

شایان ذکر است تاکنون تحقیقات مبسوطی از سوی پژوهشگاه زلزله و دانشگاههای کردستان و رازی و موسسات خصوصی  انجام شده و در اختیار دانشگاه کاشان قرار گرفته است.نتیجه این تحقیقات و بررسی های دانشگاه کاشان نشان می دهد قبل از شروع بازسازی باید وضعیت اشتغال در روستای مورد نظر حل شود تا اهالی روستا مجبور به مهاجرت نشوند.

همچنین علاوه بر رعایت استانداردهای ساختمان مانند مقاوم سازی ،انرژی پاک،تناسب با فرهنگ مردم باید مشارکت مردم نیز جذب شود  تا تجربه های ناموفق گذشته تکرار نشود.تاکنون بالغ بر ۱۰۰ روستا مورد بررسی قرار گرفته و سرانجام ۶ روستا انتخاب شده است که باید یک روستا انتخاب نهایی شود.


( ۲ )

نظر شما :