تاریخ خاندان غفاری به دوران زندیه برمی گردد

۰۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۴ کد : ۷۸۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۸

فرماندار کاشان  گفت: تاریخ خاندان غفاری به دوران زندیه برمی گردد و فقط به دنبال هنر نقاشی نبودند بلکه در زندگی فردی خود نیز در مسیر کسب کمال حرکت کردند.

حمیدرضا مومنیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چند سال گذشته به بزرگداشت مفاخر کاشان توجه ویژه‌ای شده است، افزود: کنگره خاندان غفاری، سومین کنگره  ملی است که در شهر کاشان با هدف ایجاد غرور ملی و پیوست نسلی با ریشه‌های تمدنی خود برگزار می شود.

وی از کاشانیها به عنوان کیمیاگران تاریخ یاد کرد که از فرصت های بالقوه در اختیار خود، به خلق و آفرینش پرداختند و در هر عرصه علمی و هنری، قله های مرتفع آن مربوط به مفاخر این شهرستان است که در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

معاون استاندار اصفهان بیان کرد: گرچه تاریخ منطقه کاشان موجب فخر و مباهات است اما به عنوان نسل تاریخ معاصر باید زمینه های خلق هنر را برای نسل حاضر فراهم کنیم و به همین علت انجام کارهای مبتنی بر احساس، نمی تواند مبنای کار فرهنگی قرار گیرد بلکه باید از برنامه‌های فرهنگی متداول و تکراری در منطقه جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: آگاهی‌بخشی از فضای مجازی تنها راه برطرف کردن جلوگیری از آثار منفی آن است و شناسایی خاندان اثرگذار در تاریخ و تمدن از جمله راه‌های آگاهی بخشی نسل پژوهشگر و دانشجوست.

 

 


( ۱ )

نظر شما :