مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۲ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۰ کد : ۷۸۳۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۰۰۲
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان با حضور مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد.

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان در این مراسم جریان سازی و نقش آفرینی را از رسالت های مهم بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: برای نقش آفرینی در دانشگاه نیازاست   به موازین اسلامی آگاهی داشته باشیم.

 

سرهنگ رضا غفوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای فعالیت های  بسیج و سایر تشکل های  انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای اینکه گفتمان بسیج  تبدیل به فرهنگ شود باید آموزش های لازم را فرا گیریم و وقتی که در  این مکتب تربیت شویم می توانیم نقش آفرینی موثری  داشته باشیم.

 

وی  با اشاره به نقش آفرینی، آرمان خواهی و مطالبه گری  نیرو های انقلابی افزود: شرط آتش به اختیار بودن، قانون محوری، دین محوری و اخلاق محوری است .

 

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطر نشان کرد: رسالت نیرو های  انقلابی در دانشگاهها هدایت و روشنگری است.

 

سرهنگ غفوری افزود: برای  پیاده سازی تفکر امام و رهبری ، گفتمان استکبار ستیزی،  بینش توحیدی ، خدمت به مردم،  ایجاد روحیه امید به  آینده در جامعه ، شناخت دشمن و بصیرت لازم است.

 

وی خوب درس خواندن را لازمه بسیجی بودن دانست و افزود: افرادی که عضو بسیج دانشجویی دانشگاه هستند باید بیش از دانشجویان دیگر تلاش کنند و در ارتقاء  تحصیلی کوشا باشند.

 

سرهنگ غفوری از تلاش های  آقای منصور بیگی مسئول بسیج دانشجویی قبلی این دانشگاه قدردانی کرد و از مسئول بسیج جدید دانشجویی این دانشگاه خواست تا با  پیگیری آرمان های گفتمان انقلاب اسلامی اهداف بسیج دانشجویی را در محیط دانشگاه تحقق بخشند.

 

جانشین سپاه کاشان نیز در این مراسم یکی از مهمترین رسالت های بسیج دانشجویی را حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب بیان کرد و افزود: بسیج دانشجویی  در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و پژوهشی می تواند  ورود پیدا می کند.

 

سرهنگ علیرضا شبانی زاده با اشاره به بیانات مقام  معظم رهبری که  بارها عرصه های میدان فعالیت های بسیج دانشجویی را دین داری، خدمت گذاری، سیاست و علم معرفی کرده اند اظهار داشت: برخی معتقدند از آنجا که بسیج دانشجویی وابسته به سپاه است   ونباید فعالیت سیاسی داشته باشد در صورتیکه مقام معظم رهبری یکی از مطالبات از بسیج دانشجویی در حوزه سیاست را بی تفاوت نبودن نسبت به مسایل کشور و جهان اسلام بیان کردند.

 

وی خط قرمز در بسیج دانشجویی را ورود به جناح های سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: نقد منصافانه، استکبار ستیزی و بصیرت افزایی از مزیت های بسیج دانشجویی است.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجائیکه بسیج دانشجویی یک  تشکل است  باید در  عرصه های مختلف  ورود پیدا کند لذا از مسئول بسیج جدید دانشجویی این دانشگاه می خواهیم در عرصه علمی و پژوهشی فعالیت بیشتر داشته باشند.

 

سرهنگ پاسدارعلیرضا شبانی زاده هم افزایی بین بسیج اساتید، بسیج کارمندی وبسیج  دانشجویی را لازم دانست و افزود: رمز موفقیت بسیج دانشجویی تعامل هر چه بیشتر با مسئولان دانشگاه است.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم  مدیریت بسیجی را لازمه موفقیت دانشگاه دانست و گفت: اگر در مدیریت،  ایثار، اخلاص و صداقت حاکم باشد موفق می شویم.

 

دکتر عباس زراعت داشتن روحیه جهادی و ایثارگری را از خصوصیات مجموعه کارکنان این دانشگاه دانست و افزود: تعداد همکاران ایثارگر دانشگاه بالاتر از استاندارد می باشد که یکی از افتخارات این دانشگاه است.

 

وی از تلاش های منصوربیگی مسئول قبلی بسیج این دانشگاه قدردانی کرد و برای هادی اکبری مسئول جدید بسیج آرزوی موفقیت کرد .

 


( ۳ )

نظر شما :